FIA by mohla při udělování penalizací zohlednit důsledky

FIA by mohla při udělování penalizací zohlednit důsledky

Když se sportovní komisaři rozhodují, zda a jak vysokou udělí penalizaci, neberou oficiálně v potaz následky incidentu. FIA připouští, že by to mohla změnit.

Sportovní komisaři sice oficiálně neberou v úvahu následky incidentů, ale někteří k nim mohou při rozhodování přihlédnout.

Téma se objevilo na stole poté, co Sebastian Vettel dostal za kolizi s Bottasem v úvodu GP Francie jen pět sekund, což nakonec nemělo žádný vliv na jeho výsledek. Závod dokončil před Bottasem. 

„Stewardi se obvykle nedívají na následky nehody,“ řekl Charlie Whiting pro Autosport. „I když podvědomě to nějakou roli hrát může.“

„Řekněme, že by Vettel pokračoval úplně bez problémů. Myslím, že by si stewardi řekli: ‚to není fér, zničil závod Valtterimu, je to jednoznačně jeho chyba‛ a možná by uvažovali trochu jinak. Ale vědomě neřeknete: tohle je v pořádku, tohle není.“

„Nebo řekněme, že by to bylo jinak. Valtteri by pokračoval, Vettel by způsobil nehodu, ale měl by být potrestán ještě nad rámec svého trestu? Označme to tak, že už se už potrestal sám.“ 

„Je to něco, o čem diskutujeme. Mohlo by to otevřít dveře k něčemu, co neočekáváme, ačkoliv někteří mohou tvrdit, že je to zdravější. Takže je to něco, o čem se nyní se stewardy bavíme.“ 

Whiting také objasnil, proč Max Verstappen dostal za podobný incident v Číně 10 sekund, tedy dvojnásobek toho, co Vettel. 

„Na incidenty v první zatáčce nebo v prvních kolech se díváme jinak,“ řekl Whiting. „Některé věci, ke kterým dojde v prvním kole akceptujete, ale o 10 kol později ze zřejmých důvodů ne.“ 

Zajímavé je, že Whiting také uvedl, že FIA nepřihlíží k prohřeškům v minulých závodech – tedy, že by potrestala jezdce více, protože se jedná o jeho další nehodu v několika posledních závodech. Na to je prý bodový systém.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Doporučujeme

Články odjinud