Na základě jednání s Pirelli FIA rozhodla, že týmy nesmí překročit hodnotu maximálního odklonu kol, který doporučí dodavatel pneumatik.
V Monze tak má dohru kauza z Belgie, kde se některé týmy potýkaly s velkým množstvím puchýřů na předních pneumatikách, především pak Red Bull, protože nedodržel nastavení doporučené Pirelli.
Týmy mají tendenci nastavovat větší než doporučený odklon předních kol, aby monopost lépe seděl v zatáčkách. Může ale při tom docházet k nadměrnému zatěžování některých částí pneumatiky, především pak ramen, což by mohlo v konečném důsledku způsobit selhání jejich konstrukce.
FIA proto po kvalifikaci změří, jestli týmy nepřekročily maximální hodnotu odklonu, kterou pro Monzu stanovilo Pirelli na 3,25 stupně. Vozy, které ji překročí, budou považované za nebezpečné podle článku 2.3 Technických pravidel, a budou tedy moci být diskvalifikované ze závodu.