FIA a FOTA našly možné řešení: ročník 2010 bude přechodný

Nové týmy dostanou úlevy, rozpočtový strop se zvedne.

FOTA a FIA se ve středu v Londýně dohodly na možném kompromisu, kterém je přechodné období roku 2010. V něm bude rozpočtový strop navýšen (odhadem na 100 milionů liber) a budou z něj vyjmuty určité nákladové položky. Noví uchazeči si budou moci oproti původním předpokladům koupit celé šasi od jiného týmu, levně nakoupit i další komponenty a stávající týmy budou sdílet know-how.

Stávající týmy jsou také ochotny se zavázat F1 do roku 2012, což doteď neplatilo pro všechny z nich.

Toto řešení bylo probírano již během Velké ceny Monaka, ale konkrétních závěrů dosaženo nebylo. Velkými odpůrci byly zejména Ferrari a Toyota.

Podle zjištění F1sports se další jednání mezi FIA a FOTA, které předsedá prezident Ferrari Luca di Montezemolo, vedla s cílem přesvědčit Ferrari tak, aby ani jedna ze stran sporu neztratila tvář. Očekává se, že Toyota by mohla zůstat bokem, neboť zvažuje svůj odchod z formule 1.

Zákaznické šasi jsou velkým sporem několika posledních let. S cílem nalákat nové uchazeče FIA zavedla možnost koupit si šasi jinde, ale proti tomu protestovaly zejména Williams a Spyker (dnešní Force India), které podaly žalobu. FIA otočila a po období tolerance je od roku 2010 jasně deklarována povinnost, že tým musí být konstruktérem svého vozu. Předmětem dohody je posunutí této deklarace o jeden další rok.

Uzávěrka přihlášek je tento týden v pátek. Obvyklým termínem je listopad, ale FIA termín posunula s cílem nedat stávajícím týmům příliš prostoru na manévrování. Požadavky FOTA na jeho opětovné odsunutí Max Mosley v Monaku zamítl.

Formalizace dohod v současné době probíhá a očekává se, že by měla být ukončena před vypršením termínu. Proslýchá se, že iniciátorem kompromisu je McLaren Mercedes tým, který je v podmínce za lživou aféru po Velké ceně Austrálie. Tuto roli týmu McLaren a jeho dodavatele motorů naznačil i šéf stáje Martin Whitmarsh.

Diskuze (64) Další článek: Návrat Ferrari u Brawnu GP vítají
18:21 | Podle Auto Motor und Sport je závod v Miami v příštím roce nepravděpodobný. Kalendář by tak obsahoval jen 20 závodů.
16:03 | Daniel Ricciardo potvrdil, že ho v Německu pravděpodobně čekají penalizace (via AMuS)
16:03 | Vettel: Mám rád Kimiho, ale tohle rozhodnutí není v mých rukou. Charles bude mít skvělou kariéru, ale nemusí spěchat, je mladý.
14:52 | Šéf Haasu popřel, že by s Robertem Kubicou jednal o sedačce pro příští rok.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10