Ferrari zvažovalo DAS už dříve. Nakonec zůstalo jen u nápadu

Sebastian Vettel předal volant od SF1000 odpoledne Leclercovi a zúčastnil se tiskové konference, na které byl i šéf týmu Mattia Binotto.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Ferrari zvažovalo DAS už dříve. Nakonec zůstalo jen u nápadu | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Na tiskové konferenci zaznělo několik zajímavých informací. Hlavním tématem byla samozřejmě forma SF1000. Sebastian Vettel trvá na tom, že nové ferrari je „krokem vpřed“. Výkon v zatáčkách se podle něj ve srovnání s loňským rokem v Barceloně zlepšil. „Cítíme zlepšení,“ řekl. 

Mattia Binotto uvedl, že tým pracuje na optimalizaci svého balíčku a slíbil, že v další fázi testů Ferrari ukáže více výkonu. Jedním dechem ale dodal, že Ferrari bude v Austrálii „pozadu“.

DAS je legální, říká Bauer. Mercedes ho vyvíjel dlouho

DAS je legální, říká Bauer. Mercedes ho vyvíjel dlouho

Zajímavá je informace, že Ferrari má být rychlejší v zatáčkách, ale pomalejší na rovinkách. Toto Wolff dnes řekl, že Ferrari stále jezdí se sníženým výkonem motoru, což je vidět i při srovnání s rychlostí dalších dvou týmů s motorem Ferrari.

Vettelovi na konci roku končí smlouva. Ferrari už s ním ale zahájilo jednání a Binotto očekává, že rozhovory budou ukončeny „velmi brzy“. 

Binotto také uvedl, že Ferrari v minulosti zvažovalo systém DAS.

„Systém DAS je něco, co jsme v minulosti zvažovali, ale nenavrhli jsme ho a nevyvinuli.“

Podle Binotta vývoj nezačal kvůli obavám o legálnost řešení a také pochybnostem, pokud jde o pravděpodobný dopad na výkon auta.

Binotto zatím neví, zda se Ferrari do návrhu DAS letos pustí. Předpokládá se, že by vývoj trval půl roku a od další sezóny bude DAS nelegální.

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Další článek: Máme hotovo, hlásí Vietnam. Podívejte se na fotografie

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)