Ferrari zvažovalo DAS už dříve. Nakonec zůstalo jen u nápadu

Sebastian Vettel předal volant od SF1000 odpoledne Leclercovi a zúčastnil se tiskové konference, na které byl i šéf týmu Mattia Binotto.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Ferrari zvažovalo DAS už dříve. Nakonec zůstalo jen u nápadu | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Na tiskové konferenci zaznělo několik zajímavých informací. Hlavním tématem byla samozřejmě forma SF1000. Sebastian Vettel trvá na tom, že nové ferrari je „krokem vpřed“. Výkon v zatáčkách se podle něj ve srovnání s loňským rokem v Barceloně zlepšil. „Cítíme zlepšení,“ řekl. 

Mattia Binotto uvedl, že tým pracuje na optimalizaci svého balíčku a slíbil, že v další fázi testů Ferrari ukáže více výkonu. Jedním dechem ale dodal, že Ferrari bude v Austrálii „pozadu“.

DAS je legální, říká Bauer. Mercedes ho vyvíjel dlouho

DAS je legální, říká Bauer. Mercedes ho vyvíjel dlouho

Zajímavá je informace, že Ferrari má být rychlejší v zatáčkách, ale pomalejší na rovinkách. Toto Wolff dnes řekl, že Ferrari stále jezdí se sníženým výkonem motoru, což je vidět i při srovnání s rychlostí dalších dvou týmů s motorem Ferrari.

Vettelovi na konci roku končí smlouva. Ferrari už s ním ale zahájilo jednání a Binotto očekává, že rozhovory budou ukončeny „velmi brzy“. 

Binotto také uvedl, že Ferrari v minulosti zvažovalo systém DAS.

„Systém DAS je něco, co jsme v minulosti zvažovali, ale nenavrhli jsme ho a nevyvinuli.“

Podle Binotta vývoj nezačal kvůli obavám o legálnost řešení a také pochybnostem, pokud jde o pravděpodobný dopad na výkon auta.

Binotto zatím neví, zda se Ferrari do návrhu DAS letos pustí. Předpokládá se, že by vývoj trval půl roku a od další sezóny bude DAS nelegální.

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Další článek: Máme hotovo, hlásí Vietnam. Podívejte se na fotografie