Ferrari zřejmě porušilo pravidla, ale nemohli jsme jim to dokázat, potvrdila FIA

Včera vydalo sedm týmů formule 1 společné prohlášení, ve kterém se ostře ohrazuje vůči postupu FIA proti Ferrari.

FIA vyšetřovala pohonnou jednotku Ferrari a následně obě strany dospěly k dohodě, jejíž podrobnosti zůstaly důvěrné. To se samozřejmě nelíbí ostatním týmům, které reagovaly prohlášením.

FIA nyní situaci vysvětlila v oficiálním stanovisku. V něm uvádí, že pohonná jednotka Ferrari nebyla v pořádku, ale bylo by velmi náročné Maranellu něco dokázat. Svůj postup FIA hájí. 

V úvodu zopakovala to, co už víme, že provedla podrobnou technickou analýzu pohonné jednotky Ferrari (PJ).

„Rozsáhlé a důkladné vyšetřování provedené během sezóny 2019 vzbudilo podezření, že PJ Scuderie Ferrari lze považovat za ne vždy pracující v mezích pravidel FIA. Scuderia Ferrari důrazně oponovala podezření a zopakovala, že její PJ vždy fungovala v souladu s pravidly.“

7 týmů vyrazilo do boje. Vydaly prohlášení k Ferrarigate

7 týmů vyrazilo do boje. Vydaly prohlášení k Ferrarigate

FIA nebyla zcela spokojená, ale rozhodla, že další kroky by nemusely nutně vést k průkaznému výsledku kvůli složitosti celé záležitosti a nemožnosti poskytnout jednoznačný důkaz o porušení pravidel.

FIA chtěla zabránit negativním důsledkům dlouhého řízení zejména s ohledem na nejistý výsledek soudních sporů. „A v nejlepším zájmu mistrovství a jeho zúčastněných stran, se FIA v souladu s článkem 4 (ii) svých Soudních a disciplinárních pravidel (JDR), rozhodla uzavřít s Ferrari účinnou a odrazující dohodu o urovnání, která řízení ukončí.“

„Tento typ dohody je právním nástrojem uznávaným jako nezbytná součást jakéhokoli disciplinárního systému a používá se při řešení sporů mnoha veřejnými orgány a jinými sportovními federacemi.“

„Důvěrnost podmínek dohody o urovnání je stanovena v článku 4 (vi) JDR.“

„FIA přijme veškerá nezbytná opatření k ochraně sportu a jeho role a pověsti regulátora mistrovství světa FIA formule 1.“

Foto: Getty Images / Ker Robertson

Další článek: Musíme snížit náklady na pohonné jednotky, říká Horner

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10