Monopost Ferrari má problémy s nedostatkem přítlaku. Tým proto potřebuje pracovat na aerodynamice, což mu komplikují potíže s aerodynamickým tunelem.
Ferrari loni modernizovalo svůj aerodynamický tunel, aby mohlo testovat modely 60procentní velikosti, do té doby bylo omezeno na 50 procent. Od té chvíle se značně zhoršila korelace mezi daty z tunelu a tratě, jinak řečeno se auto na okruzích nechová tak, jak by podle simulací mělo. Nejúžší vedení Scuderie se dokonce kvůli tomu sešlo v Maranellu na cestě mezi Sepangem a Šanghají.
"V továrně se musíme hodně snažit, abychom pochopili, proč výkonnostně ztrácíme," přiznal šéf Ferrari Stefano Domenicali. "Musíme se hodně snažit a vylepšit aerodynamiku, protože ta je klíčová. Musíme co nejdříve pochopit, proč výkon na trati neodpovídá číslům z aerodynamického tunelu. Pokud nám to nebude jasné, budeme muset v oblasti vývoje změnit přístup."
Maranellští se pokusí nasadit úpravy, které by měly řešit alespoň některé problémy, už v Číně. Potíže mají především s nedostatečnou výkonností předního křídla a foukaného difuzoru.
"V Maranellu inženýři pracují na vylepšování 150º Italia," potvrdil Fernando Alonso. "V Šanghaji bychom měli vyzkoušet nové přední křídlo a pár dalších úprav aerodynamiky. Doufejme, že nám něco přinesou, ale budeme je muset pečlivě vyhodnotit v pátečních trénincích."
Kvůli problémům s tunelem musí Ferrari dlouze ověřovat nové díly v trénincích, čímž ztrácí čas, který soupeři věnují důkladnému nastavení vozu pro závodní víkend. Podle Alonsa už inženýři alespoň znají příčinu poruchy jeho zadního nastavitelného křídla z Malajsie, a jsou si jistí, že se nebude opakovat.
Ferrari navíc trápí také rozdíl v kvalifikační a závodní výkonnosti, který souvisí s využitím pneumatik. V neděli jezdí auto lépe než v sobotu. "V zimě se spekulovalo, že kvalifikace letos nebude tak důležitá, protože se bude více předjíždět, ale doposud jsme viděli, že pokud nestartujete vpředu, máte těžší život, i když jste rychlí," připomněl Felipe Massa.
"Všichni členové týmu se v továrně velmi snaží vylepšit auto co nejdříve. Ale těžko říct, jak dlouho to bude trvat, i když samozřejmě doufám, že se to stane velmi rychle. V Číně budeme mít jisté úpravy a novinky pro testování v pátek, zatímco významné úpravy vozu můžeme reálně očekávat za měsíc v Turecku."