Ferrari znovu doplatilo na problémy se zahříváním pneumatik

Ferrari znovu doplatilo na problémy se zahříváním pneumatik

Jedna z největších slabin Ferrari z první poloviny sezóny se v Belgii opět přihlásila o slovo, italský monopost špatně pracoval s tvrdší směsí pneumatik, a proto nemohl bojovat o přední místa.

Zahřívání tvrdších směsí pneumatik bylo velkým problémem Ferrari na začátku roku, jakýmsi symbolem se stala Grand Prix Španělska, ve které se Fernando Alonso propadl z prvního místa o kolo zpět.

V Maranellu svůj vůz postupně přepracovali a v posledních závodech se zdálo, že jsou tyto potíže minulostí, ale v Belgii se znovu vrátily. "Je to škoda, protože Fernando podle mě odjel skvělý závod, pořád útočil," řekl po závodě šéf Scuderie Stefano Domenicali. "Určitě nejsme spokojeni s výsledkem a klasifikací, a určitě také nemůžeme být spokojeni se skutečností, že nám pneumatiky nepracovaly ve správném provozním okně, takže jsme neměli rychlost, kterou jsme mít měli."

Podle Domenicaliho zůstává práce s pneumatikami nejdůležitější oblastí vývoje vozu pro rok 2012. I když se v Belgii naskytla otázka, jestli za problémy se zahříváním obutí nestojí návrat ke starší specifikaci zavěšení zadních kolo.

"Upřímně nevím," reagoval Domenicali. "Samozřejmě jsme sem přijeli s tím, že to problém není. Nedokážu říct, jestli to problém byl, protože ten skutečný problém je, že pokud s pneumatikami pracujeme mimo jejich provozní okno, trpíme. To je ten problém. Nesouvisí to jen s tím (zavěšením). Je to spojeno s mnoha faktory a bylo by dobré v tom mít jasno, protože by to znamenalo, že jsme ten problém vyřešili. Abych byl upřímný, tak je to něco, na čem musíme pracovat naplno."

Doporučujeme

Články odjinud