Ferrari zaplatí FIA na zápisném o 2 miliony dolarů méně

Týmy musí před startem příští sezóny zaplatit zápisné. Jeho výši ovlivnila kratší sezóna. Některé týmy však přesto zaplatí více.
Foto: Getty Images / Bryn Lennon
Ferrari zaplatí FIA na zápisném o 2 miliony dolarů méně | Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Týmy formule 1 musí zaplatit zápisné (chcete-li vstupní poplatek). Skládá se ze dvou částí.

Každý tým zaplatí stejnou základní částku, která se každým rokem obvykle zvyšuje na základě amerického indexu spotřebitelských cen. Pro rok 2019 to bylo 546 133 dolarů, pro rok 2020 už 556 509 dolarů. Pro rok 2021 by tato částka měla zůstat stejná.

Druhá část poplatku závisí na počtu bodů, které tým získal v předešlé sezóně. Také zde se oproti loňskému roku nic nezměnilo. Za každý bod musí tým zaplatit 5 563 dolarů (pro rok 2019 to bylo 5 459). Tým, který získal titul, ale za každý bod zaplatí více – 6 667 dolarů (pro rok 2019 to bylo 6 553).

Jediné, co se oproti loňské sezóně změnilo, je letošní počet závodů. Kvůli koronaviru klesl na 17.

Méně závodů pak samozřejmě znamenalo také méně bodů. Celkově tak týmy zaplatí o 1,6 milionů dolarů méně. Některé týmy ale zaplatí více (viz tabulka – sloupec rozdíl), protože v letošní sezóně byly více úspěšné. Racing Point zaplatí o více než 678 tisíc dolarů více než vloni, McLaren o 500 tisíc. 

Nejvíce naopak ušetří Ferrari, kterému se letos nedařilo, což se promítlo i do bodového konta. V Maranellu ušetří přes 2 miliony dolarů.

Tým Body Poplatek Rozdíl
Mercedes 573 4 382 430 -1 108 382
Red Bull 319 2 331 106 -545 174
McLaren 202 1 680 235 317 091
Racing Point 195 1 641294 678 686
Renault 181 1 563 412 500 670
Ferrari 131 1 285 262 -2 074 999
AlphaTauri 107 1 151 750 122 386
Alfa Romeo 8 601 013 592 277
Haas 3 573 198 -139 075
Williams 0 556 509 -5563
Další článek: MiniDrivers a GP Abú Dhabí 2020

20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.
11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
12. června | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
12. června | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00