Ferrari: Zadní křídlo možná Alonsovi ukradlo vítězství

Ze čtyř odjetých závodů se pouze dva odvíjely podle představ hvězdy týmu Ferrari. V Bahrajnu za normálních okolností mohl pomýšlet na vysokou pozici. AKTUALIZOVÁNO
Ferrari: Zadní křídlo možná Alonsovi ukradlo vítězství

Fernando Alonso byl na začátku závodu jako bodnutý včelou a chystal se prohánět pozdějšího suverénního vítěze Sebastiana Vettela. Místo toho ho ale v zatáčkách brzdilo otevřené zadní přítlačné křídlo. Alonso musel dvakrát za sebou do boxů. V devátém kole byl až devatenáctý a musel počítat s tím, že při probíjení se polem nemohl použít DRS.

"Měli jsme fakt smůlu. Ve čtyřech závodech nastaly dva dost nešťastné okamžiky. Smůla však jednou sedne na každého, na to musíme být připraveni a umět toho využít. Problémy s DRS hodně zkomplikovaly situaci. V průběhu dvou kol jsem musel dvakrát k mechanikům, což nás katapultovalo na konec, navíc jsme se už na DRS nemohli spolehnout. Závod pak byl opravdu perný," řekl Alonso.

Potíže s DRS mohly v konečném důsledku Alonsa přijít draho, závodní rychlost Ferrari podle všeho mohla být velice dobrá a pozice Vettela by tak zřejmě nebyla jistá. Stefano Domenicali si dokonce myslí, že jeho svěřenec mohl vyhrát:

"Je to docela neveselé, vzhledem k Fernandovým dnešním výkonům jsme mohli dokázat velké věci. I bez DRS doslova létal a dokázal předjíždět. Nemohli jsme po něm chtít více. Nechci se pouštět do řečí co by, kdyby. Výroky o tom, že byste mohli vyhrát, nebýt těch a těch problémů, jsou snadné. Je však pravdou, že teoreticky vítězství možné bylo."

Kalich hořkosti musel do dna vypít i Felipe Massa, který dvěma defekty pneumatik podtrhl černý den stáje Ferrari. Do cíle se nakonec dopotácel na patnáctém místě. Podle analýzy Pirelli za Massovy problémy mohly karbonové úlomky ležící na trati. Massa si však není jistý tím, že by oba defekty měly stejný původ. 

"V dnešním závodě se zkrátka sesypala smůla na jednu hromádku. Je sice pravda, že v tomto sportu se může přihodit všelicos, ale někdy si sami přesto říkáte, jak se vůbec něco takového mohlo stát. Na začátku jsem ztratil pozice po kolizi se Sutilem a následně nás dost času stálo plahočení se do boxů. Šance na přední umístění byly rázem fuč. Na startu mě trochu trápila nedotáčivost, ale nevěřím, že to bylo příčinou mých problémů. Nejsem si přesně jist, co ty pneumatiky zničilo, poprvé to vypadalo, jako by se prostě sloupla jedna vrstva běhounu, podruhé už se to podobalo normálnímu defektu. 

Při prvním začal vůz vibrovat tak, že jsem musel zvolnit. Druhý defekt byl asi způsoben najetím na trosky. Najel jsem do poslední zatáčky a zadní pneumatika jako by se úplně vypařila. Dva defekty v jednom závodě mě asi ještě nepotkaly," lamentoval Massa. 

Další článek: GP Bahrajnu 2013 - neděle

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10