Ferrari využije žetony na změnu zadní části vozu. Dohnat čelo bude těžké, říká Resta

V Maranellu se tvrdě pracuje na voze pro příští rok. Zlepšení by se mělo dostavit od pohonné jednotky ale pracuje se také na vozu.

V aerodynamice mají inženýři pro příští rok téměř volné ruce (ve srovnání s letošním a předešlými roky), i když to není tak jednoduché, jak vysvětlil Simone Resta. 

Vývoj některých částí vozu je zmrazen úplně. Týmy mohou využít dva žetony a upravit jednou velkou nebo dvě menší části.

Zmrazení vývoje:  Jak funguje nový žetonový systém?

Zmrazení vývoje: Jak funguje nový žetonový systém?

„Předěláme zadní část vozu,“ uvedl Simone Resta pro Autosprint. Resta se nedávno vrátil do Maranella po krátkém působení u Sauberu a je šéfem vývoje šasi. 

„Myslíme si, že tohle je oblast, která do roku 2021 poskytne větší prostor pro vývoj mezi šasi a aerodynamikou.“

„Kromě toho bude zadní část vozu ovlivněna regulačními změnami, které FIA zavádí ke snížení aerodynamického zatížení za účelem omezení namáhání pneumatik.“

„V důsledku těchto změn (v oblasti podlahy, pozn. redakce) ztratí všechny týmy několik bodů přítlaku a bude nezbytné pracovat na tom, abyste se dostali co nejvíce zpět.“

2021: zákaz štěrbin v zadní části podlahy

2021: zákaz štěrbin v zadní části podlahy

„To vše nás vede k přesvědčení, že nejdůležitější oblastí, ve které lze utratit vývojové žetony, je zadní část.“

V Maranellu nepochybně věří, že udělají krok vpřed. Zlé jazyky by snad i řekly, že hůře už na tom legendární italská stáj být ani nemůže. Nejde ani tak o srovnání s Mercedesem jako spíše o ztráty na některé týmy ze středu pole. Resta však varuje před přílišným optimismem. Udělat velký krok vpřed bude těžké.

„Svoboda není tak úplná, jak se zdá,“ vysvětluje. „Motor můžete vyvíjet volně (přes zimu, pozn. redakce), ale od prvního závodu v roce 2021 bude zmrazen. Pak se ho už nemůžete dotknout.“

„V oblasti aerodynamiky je sice vývoj volný, ale i tak je omezený tím, co je pod aerodynamikou. Musíte ji chápat jako šaty, které se nosí přes tělo, takže v určitém smyslu rozměry těla ovlivňují konečný tvar.“

„Pokud struktura nosu zůstane stejná, možná budu schopen navrhnout nové přední křídlo, ale moje tvůrčí autonomie bude i tak omezena.“

„Všechna tato zmrazení a omezení nás vedou k myšlence, že pro nás bude obtížné vymazat v jedné sezóně ztrátu, kterou na lídry máme.“

Další článek: Foto: Testy formule 1 na okruhu Algarve v lednu 2009

2. března | Výkonný ředitel Alpine Marcin Budkowski prozradil, že sprintové závody budou mít název superkvalifikace.
2. března | Alpine zítra uskuteční filmovací den v Silverstonu. S letošním vozem už jezdily také týmy McLaren, Red Bull Racing, AlphaTauri, Alfa Romeo a Williams. Naopak Mercedes chce vyjet až v testech...
2. března | Romain Grosjean si nasadil kameru na svou helmu a ukáže vám okruh Laguna Seca z vozu IndyCar. odkaz
2. března | Pro iOs už je aplikace k dispozici. Pro Android bude brzy. Jmenuje se Williams Racing AR Launch 2021.