Ferrari vs. McLaren: v Jerezu si zatím víc věří Britové

U top týmů dnes dochází v Jerezu ke střídání stráží, a tak je čas na první dojmy z nových vozů, které jezdci nabyli v úterý a ve středu.
Ferrari vs. McLaren: v Jerezu si zatím víc věří Britové

První předsezónní testy se dnes přehouply do své druhé poloviny, což znamená konec jezdění pro tento týden pro Massu u Ferrari, Buttona u McLarenu a Webbera u Red Bullu. Střídají je jejich týmoví kolegové Alonso, Hamilton a Vettel.

Jako vždy není možné mnoho vyčíst z výsledkových listin, ale zajímavá jsou vyjádření jednotlivých jezdců. Felipe Massa neoplýval po dvou dnech jezdění s F2012 nadšením. "Čeká nás hodně práce," řekl. "Je to úplně nové auto, takové jsme loni neměli, dokonce ani na začátku roku. Je to auto, které potřebuje mnohem více práce, potřebujeme na něm vyzkoušet mnohem víc věcí."

Ferrari dodrželo s novým vozem slib a bylo při vývoji poměrně agresivní. Mnoho věcí kompletně přepracovalo, takže má teď spoustu nových řešení, se kterými se musí učit pracovat. Příkladem budiž zavěšení předních kol, F2012 jako jediné využívá tažnou tyč (pull-rod). Srovnání dvou hlavních typů zavěšení načrtl technický guru Craig Scarborough, pull-rod vs. push-rod. Pozorovatelé přímo na trati hlásili, že se F2012 chová nestabilně, jezdec se s ním pere.

"Určitě je to hodně práce," potvrdil Massa. "Jak jsem řekl, na autě jsme vyzkoušeli mnoho různých věcí, odjeli jsme hodně jízd a na voze nemáme vždy vše. Jezdíme, abychom sbírali data. Je to jiné než v minulosti. Program máme jiný a komplikovanější, také kvůli tomu, že zkoušíme tolik věcí a hledáme jejich výkonnost."

Na otázku, zda se Ferrari dočkalo při testech nepříjemného překvapení, Brazilec odpověděl: "Ta s novým vozem přijdou vždy. Občas nemáte výsledky, které jste očekávali. A také se to v některých oblastech vyvíjí jinak. Myslím, že je to prostě začátek velké práce, jejímž cílem je mít konzistentní a konkurenceschopné auto."

Na druhé straně u McLarenu neskrývají radost z formy, ve které sjelo nové auto z výrobní linky. Button měl pozitivní dojmy už po prvním dni, ve středu se nic nezměnilo. "Myslím, že je Jenson celkem spokojený, takže zatím to jde dobře," řekl technický ředitel týmu Paddy Lowe pro Autosport. "Myslím, že to nejlépe vystihl tímto: ´Je to auto, se kterým dokážu pracovat.´ A přesně to pro šampionát potřebujete, lépe to říct nejde."

Dobré náladě u McLarenu přidává kontrast s loňskými předsezónními testy. Wokingští inženýři tehdy chybovali s koncepcí výfukového systému a auto bylo pomalé a nespolehlivé. Výfuky pak velmi rychle přepracovali a první dobré výkony přišly až v Austrálii.

A co na to ten třetí vpředu? Red Bull Racing také zatím nemá důvody k pesimismu. "V loňských zimních testech bylo auto konkurenceschopné a letos je to stejné," hodnotil Webber. "Domníváme se, že jsme dobře připraveni, ale musíme se dál zlepšovat. Celkově vzato nepřišlo žádné překvapení. Tušíme, jaký čas dokážeme s vozem zajet. Vždy máte obavy a jste nervózní. Melbourne je ještě daleko a nemůžeme se začít vzrušovat už dnes. Tým má obrovské zkušenosti a nebudeme se vzrušovat testy."

Všechny tři zmíněné top týmy čekají, s čím se ukáže Mercedes. Ten své nové auto nasadí až do druhých testů, které se uskuteční v Barceloně.

Další článek: Sutil se odvolává proti svému rozsudku

19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz
17. listopadu | Williams nasadí do testu po Abú Dhabí Nissanyho a Aitkena. Nissany se také zúčastní prvního tréninku na GP Abú Dhabí.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10