Ferrari věří, že nebýt poruchy, Leclerc v Baku zvítězil

V Maranellu po analýzách věří, že nebýt technické poruchy na motoru, tak by Charles Leclerc závod vyhrál.
Foto: Getty Images / Clive Rose
Ferrari věří, že nebýt poruchy, Leclerc v Baku zvítězil  | Foto: Getty Images / Clive Rose

Leclerc po skvělém kole startoval z pole position. Start mu však nevyšel a propadl se za Péreze. Od Mexičana nebyl příliš daleko, když svůj vůz odstavil Carlos Sainz kvůli problémům s hydraulikou.

Ferrari využilo vyhlášeného virtuálního safety caru a povolalo Leclerca do boxů. 

Monačan se vrátil na třetím místě. Když pak jezdci Red Bullu zajeli do boxů, dostal se do čela závodu.... pak ale přišel už známý problém s motorem. 

Sportovní a strategický ředitel Ferrari Inaki Rueda věří, že by Leclerc vedení uhájil.

„Verstappen se dostal za Charlese do dosahu DRS, což je něco, na čem v poslední době pracujeme, protože s tak malými rozdíly se nám s Red Bullem stává, že vyhráváme nebo prohráváme souboje s pomocí DRS,“ řekl Rueda o první fázi závodu.

„Do Baku jsme přivezli jiné zadní křídlo a pracovali jsme na strategii. Zásadní bylo, že když Carlos zastavil, uvědomili jsme si, že s velkou pravděpodobností půjde o období virtuálního safety caru. A připravili jsme se s Charlesem na pit stop pro případ, že by vedení závodu usoudilo, že musí nasadit virtuální safety car.“

Zajímavé statistiky po GP Ázerbájdžánu 2022

Zajímavé statistiky po GP Ázerbájdžánu 2022

„To bylo pro náš závod klíčové, protože zastávka v boxech pod virtuálním safety carem stojí zhruba o 10 sekund méně než normální zastávka v boxech. A díky tomu mohl Charles absolvovat svou jedinou zastávku v boxech v závodě s mnohem menší ztrátou než oba red bully.“

„Po skončení virtuálního safety caru v devátém kole se Charles vydal do cíle na tvrdých pneumatikách. Red Bull se snažil jet co nejdéle na středních, ale šel hodně dolů. Střední pneumatika hodně degraduje a Pérez ztratil hodně času, když se snažil jet déle a déle, aby se vyrovnal Charlesovi.“

„Bohužel po jedenácti kolech na tvrdé pneumatice došlo u Charlese k výpadku výkonu a to náš závod zkrátilo. Naše simulace ukazují, že kdyby nedošlo k dalšímu období virtuálního safety caru, Charles by závod pohodlně vyhrál před Verstappenem.“

U Red Bullu však s podobnou úvahou nesouhlasí. Podle nich Leclerc těžil s jízdy za Pérezem a tím se dokázal bránit Verstappenovi i přesto, že měl DRS.

Tým následně nechal oba jezdce na trati, aby pak měli na tvrdých pneumatikách kratší stint. Měli by samozřejmě čerstvější pneumatiky, což by v souboji s Leclercem hrálo významnou roli. Jak by to celé dopadlo se však už nedozvíme.

Další článek: Alfa Romeo se snaží vyřešit problémy s nejměkčí směsí

18:42 | Zraněného Ralpha Boschunga nahradí v týmu Campos ve F2 tento víkend 31letý bývalý pilot F1 Roberto Merhi. V sérii jel naposledy v roce 2018.
18:36 | Vips podle Red Bullu stále zůstává mezi juniorskými jezdci týmu. Ukončení spolupráce se týkalo jen jeho role rezervního a testovacího jezdce.
10:51 | Leclerc a Binotto byli včera večer spatřeni při odchodu z restaurace v Monaku. Že by šéf přijel uklidnit Leclerca domů po dalším "selhání" týmu?
5. července | F1 chystá putovní výstavu. Podrobnosti chce uveřejnit na podzim.

GP Rakouska 2022

Pátek 8. července 2022
1. trénink 13.30–14.30
Kvalifikace 17.00–18.00
Sobota 9. července 2022
2. trénink 12.30–13.30
Sprint 16.30
Neděle 10. července 2022
Závod 15.00