V letošní sezóně se Ferrari nedařilo mimo jiné proto, že nezvládlo techniku foukání difuzoru výfukovými plyny stejně dobře jako soupeři. Nová pravidla mu proto dávají naději, že se konkurenci přiblíží.
Poslední dva roky je ve formuli 1 jedním z hlavních diferenciačních prvků výkonnosti foukání difuzoru výfukovými plyny pro zvyšování aerodynamického přítlaku. V této disciplíně vyniká Red Bull a ostatní se ho snažili napodobit.
Ferrari vidí v této oblasti své letošní největší selhání. "Z technického hlediska nám uteklo letošní velké téma, což je foukaný difuzor," přiznal šéf Scuderie Stefano Domenicali.
Italská stáj se snažila ztrátu dohnat a v polovině sezóny byla blízko, ale pak udělala další chyby. "Nevydařil se nám balík úprav určený pro Belgii, což bylo pro druhou polovinu sezóny rozhodující. Proto jsme na konci července v podstatě zastavili vývoj vozu a už jsme se jen snažili maximálně využít to, co máme," vysvětloval Domenicali.
Dále pracovat na foukání difuzoru nemělo smysl, protože tento koncept bude příští rok zakázaný. To Maranellským dává naději.
"Když se podíváte na tratě, kde jsou dopady foukání výfuky menší, bylo naše auto konkurenceschopné, v jistých podmínkách velmi konkurenceschopné," upozornil šéf italského týmu. "Takže mi to dává naději a dobré vyhlídky do budoucnosti, protože co se týče pozice výfuků, bylo vše pro příští rok vyjasněno."
Cílem Ferrari je být na začátku příští sezóny alespoň na úrovni nejlepších. "Protože pak bude v našich silách udělat rozdíl a zajistit, že budeme vpředu," dodal Domenicali.