Ferrari věří, že dokáže odstranit své problémy s pneumatikami

Práce s tvrdšími pneumatikami je letošní slabinou Ferrari, ale v Maranellu jsou přesvědčeni, že už vědí, jak ji eliminovat.
Ferrari věří, že dokáže odstranit své problémy s pneumatikami

Zatímco v Barceloně ztratil Fernando Alonso na vítěze závodu více než jedno kolo, v Monaku to bylo méně než jedna sekunda. Jednou z příčin tak velkého rozdílu je skutečnost, že ve Španělsku museli jezdci použít tvrdou směs pneumatik.

"Je třeba se podívat na vlastnosti tratí a pneumatik, které se na nich používají," vysvětloval ředitel maranellských šasi Pat Fry. "Barcelona je velmi náročná trať, klíčový je tam přítlak spolu s vyvážením vozu, potřebujete dobře zahřát pneumatiky. Je těžké dostat tvrdé pneumatiky do funkčního stavu, a když se podíváte na menší týmy, tvrdé pneumatiky jim vůbec nefungovaly. Takže rychlostní rozdíly jsou mezi vozy velké a rostou s tvrdšími pneumatikami."

"My jsme měli pár potíží, na kterých jsme minulý týden pracovali, a teď jim rozumíme. Zhoršovaly problémy, které týmy mají na tvrdých pneumatikách. Snad je teď chápeme, pracujeme na jejich řešení."

V Kanadě dostanou týmy stejné pneumatiky jako v Monaku, ve Valencii také, takže si výsledky své práce Ferrari ověří až v Silverstonu. V Montrealu bude důležité opotřebení pneumatik, ne jejich zahřívání.

"Kanada je trochu jako Monako, je o trakci a brzdění, i když brzdy jsou tam vystaveny mnohem větší zátěži," připomněl Fry. "Trakce a užití pneumatik na výjezdech ze zatáček budou klíčové faktory pro životnost zadních pneumatik. Očekávám, že s opotřebením budeme mít trochu méně starostí než loni, protože měkká a super měkká směs jsou teď trochu tvrdší."

V Kanadě hraje důležitou roli chlazení brzd. Brzdy se hodně zahřívají, ale čím větší přívody vzduchu k nim, tím horší je aerodynamika vozu. Týmy se proto pohybují na hraně, chlazení je jen tak velké, aby se teplota brzd pohybovala těsně pod přípustnou mezí. V továrnách proto brzdy testují na speciálních stolicích.

Kromě brzd pracovali v Maranellu také na dalších dílech. "V této fázi roku na vůz neustále přicházejí úpravy a tentokrát budeme mít pár změn na difuzoru a zadním křídle, což přinese slušné zlepšení, pokud půjde vše podle plánu," uvedl Fry. "Snad se budeme pořád přibližovat těm před námi, navzdory tomu, že všichni ostatní také pracují."

Další článek: Pérez o nehodě v Monaku: Měnil jsem nastavení a vyjel mimo ideální stopu

9:27 | Narozeniny dnes slaví Esteban Ocon (25) a také Damon Hill (61)
20:24 | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.
19:18 | Ještě to není oficiální, ale podle The Times bude Turecko vyřazeno z červeného britského seznamu, což znamená pro britské zaměstnance týmů a F1 mírnější režim po návratu. GP Turecka by se tak na začátku října měla konat.