Ferrari věří, že dokáže odstranit své problémy s pneumatikami

Ferrari věří, že dokáže odstranit své problémy s pneumatikami

Práce s tvrdšími pneumatikami je letošní slabinou Ferrari, ale v Maranellu jsou přesvědčeni, že už vědí, jak ji eliminovat.

Zatímco v Barceloně ztratil Fernando Alonso na vítěze závodu více než jedno kolo, v Monaku to bylo méně než jedna sekunda. Jednou z příčin tak velkého rozdílu je skutečnost, že ve Španělsku museli jezdci použít tvrdou směs pneumatik.

"Je třeba se podívat na vlastnosti tratí a pneumatik, které se na nich používají," vysvětloval ředitel maranellských šasi Pat Fry. "Barcelona je velmi náročná trať, klíčový je tam přítlak spolu s vyvážením vozu, potřebujete dobře zahřát pneumatiky. Je těžké dostat tvrdé pneumatiky do funkčního stavu, a když se podíváte na menší týmy, tvrdé pneumatiky jim vůbec nefungovaly. Takže rychlostní rozdíly jsou mezi vozy velké a rostou s tvrdšími pneumatikami."

"My jsme měli pár potíží, na kterých jsme minulý týden pracovali, a teď jim rozumíme. Zhoršovaly problémy, které týmy mají na tvrdých pneumatikách. Snad je teď chápeme, pracujeme na jejich řešení."

V Kanadě dostanou týmy stejné pneumatiky jako v Monaku, ve Valencii také, takže si výsledky své práce Ferrari ověří až v Silverstonu. V Montrealu bude důležité opotřebení pneumatik, ne jejich zahřívání.

"Kanada je trochu jako Monako, je o trakci a brzdění, i když brzdy jsou tam vystaveny mnohem větší zátěži," připomněl Fry. "Trakce a užití pneumatik na výjezdech ze zatáček budou klíčové faktory pro životnost zadních pneumatik. Očekávám, že s opotřebením budeme mít trochu méně starostí než loni, protože měkká a super měkká směs jsou teď trochu tvrdší."

V Kanadě hraje důležitou roli chlazení brzd. Brzdy se hodně zahřívají, ale čím větší přívody vzduchu k nim, tím horší je aerodynamika vozu. Týmy se proto pohybují na hraně, chlazení je jen tak velké, aby se teplota brzd pohybovala těsně pod přípustnou mezí. V továrnách proto brzdy testují na speciálních stolicích.

Kromě brzd pracovali v Maranellu také na dalších dílech. "V této fázi roku na vůz neustále přicházejí úpravy a tentokrát budeme mít pár změn na difuzoru a zadním křídle, což přinese slušné zlepšení, pokud půjde vše podle plánu," uvedl Fry. "Snad se budeme pořád přibližovat těm před námi, navzdory tomu, že všichni ostatní také pracují."

Doporučujeme

Články odjinud