V součtu dohromady asi 22 ze 66 kol zdržoval jeden jezdec Ferrari toho druhého. Tým nakonec pozice prohodil, ale neměl tak učinit dříve?
Sebastian Vettel na startu v první zatáčce masivně probrzdil, což mělo vliv na jeho rychlost v prvním stintu. Leclerc byl rychlejší, zkoušel se před něj dostat. Tým však jezdce prohodil až po 12 kolech, když už byl třetí Verstappen daleko.
Poté se situace otočila. Leclerc zkoušel strategii na jednu zastávku a jel na tvrdé směsi. Vettel ho dojel na střední, která byla rychlejší, navíc Leclerc nedokázal podle svých slov tvrdou směs přinutit správně pracovat.
„Nikdy to není snadné rozhodnutí, ale od začátku sezóny jsme jako tým ukázali, že se v konečném důsledku snažíme optimalizovat výsledek našeho týmu,“ řekl Binotto.
Binotto uvedl, že Ferrari prohazovalo v minulosti pozice a nakonec to udělalo i ve Španělsku.
„Měli jsme to udělat dřív? Myslím, že v době, kdy to uděláte, si musíte být jistí, že druhý jezdec má rychlejší tempo, jinak je vyměníte a nedostanete žádný výsledek. Zpočátku to může trvat několik kol.“
„Na druhé straně Charles bojoval o třetí místo s Verstappenem, protože měl jinou strategii s tvrdými pneumatikami a jednou zastávkou v boxech. Proto bylo pro něj důležité, aby neztratil žádný čas na kolo v dané fázi závodu.“
„Myslím, že jsme právě čekali na správný okamžik a nejsem si jistý, že bychom to měli udělat dříve.“
Foto: Getty Images / Charles Coates