Velké změny pravidel vyžadují více práce ve vývoji, a přesně taková doba nastala ve formuli 1 nyní. Týmy se musí připravovat na dva roky dopředu.
U Ferrari v současnosti probíhá především běžný vývoj, ale už se k němu přidaly první práce na voze 2014. "Je to trochu zvláštní situace, protože nám běží tři projekty vozů," řekl šéfdesignér Scuderie Nicolas Tombazis. "Máme monopost 2012, který musíme po aerodynamické stránce vyvíjet až do konce sezóny, pokud chceme bojovat o šampionát."
"Také máme auto 2013, které je z hlediska pravidel evolucí, v základu je velmi podobné. Takže to, co uděláme na aerodynamice vozu 2012, bude použitelné i na autě 2013. Ale v týmu pro rok 2013 už máme několik lidí, kteří pracují na základním rozvržení mechaniky vozu, protože se domníváme, že se ve srovnání s vozem 2012 můžeme zlepšit. Takže to je běžná práce na roce 2013."
Mimořádný přístup vyžaduje monopost, se kterým budou Italové závodit za dva roky. Se současným vozem bude mít společného jen velmi málo.
"A pak je tu rok 2014, pro který byla pravidla zcela přepsána. Zcela nový je ve všech aspektech samozřejmě motor (šestiválec), pracuje na něm velká skupina lidí," pokračoval Tombazis. "Ale i zbytek vozu dozná velkých změn po mechanické a aerodynamické stránce. Takže abychom přišli s integrovaným a konkurenceschopným kompletem, tak jsme už teď nasadili několik lidí, zatím jen pár, aby provedli první studie."