Ferrari v Monaku zaplní kompletně první řadu na roštu

Ferrari v Monaku zaplní kompletně první řadu na roštu

Kimi Räikkönen z Ferrari vybojoval v kvalifikaci na Velkou cenu Monaka svou první pole position ve formuli 1 po devíti letech. Podle něj to však nic nezaručuje. Úspěch Ferrari podtrhl druhým místem Sebastian Vettel.

Räikkönen byl nejrychlejší jak ve druhé, tak ve třetí části kvalifikace, kde zaznamenal čas 1:12.178, čímž o 43 tisícin porazil v boji o pole position svého týmového kolegu Vettela.

Pro Räikkönena je to první pole position od Velké ceny Francie v roce 2008, Ferrari přitom obsadilo první dvě pozice v kvalifikaci letos již podruhé. V Rusku však byl na pole position Vettel před Räikkönenem.

„Samozřejmě je to pro zítra nejlepší pozice pro start, nic vám to ale nezaručuje,“ řekl Räikkönen. „Jsem šťastný, po celý víkend je to zatím docela dobré.“

„V určitých oblastech jsme se trochu trápili, pracovali jsme ale na tom, abychom to vyřešili. Kvalifikace už byla lepší, ale ne dokonalá. Myslím ale, že nikdy to nebude dokonalé.“

„Nakonec to stačilo a s vozem jsem byl velmi spokojen. Vždy můžete být někde rychlejší, ale to je normální. Vycházelo nám to, když jsme vyjeli, tak jsem se cítil dobře, mohl jsem na to tlačit a byla to dobrá kvalifikace. Mám radost za sebe i za tým, jelikož máme pro zítra dvě auta v první řadě.“

Vettel chtěl příliš

Druhý nejrychlejší muž kvalifikace Sebastian Vettel přiznal, že ve svém závěrečném pokusu chtěl až příliš při snaze porazit Räikkönena v boji o pole position.

„Myslím, že auto bylo dobré, hezky se řídilo, ale zřejmě jsem na to v Q3 až příliš tlačil a v 5. zatáčce jsem byl široký,“ řekl Vettel.

„Ve druhém sektoru druhého pokusu jsem byl možná až moc chamtivý. Chtěl jsem trochu moc a ztratil jsem tam.“

Předjíždění je v Monaku velmi obtížné, klíčový je proto start závodu a první zatáčka. Vettel v ní však s Räikkönenem neočekává žádné problémy.

„Už jsme odjeli dost závodů, takže víme, co dělat v první zatáčce,“ řekl Vettel. „Jsme tu, abychom závodili. Start je tady důležitý, první zatáčka je důležitá, každý závod je důležitý. Start je začátek závodu, ne jeho konec.“

Foto: Getty Images / Will Taylor-Medhurst

Doporučujeme

Články odjinud