Ferrari v Monaku zaplní kompletně první řadu na roštu

Kimi Räikkönen z Ferrari vybojoval v kvalifikaci na Velkou cenu Monaka svou první pole position ve formuli 1 po devíti letech. Podle něj to však nic nezaručuje. Úspěch Ferrari podtrhl druhým místem Sebastian Vettel.
Ferrari v Monaku zaplní kompletně první řadu na roštu

Räikkönen byl nejrychlejší jak ve druhé, tak ve třetí části kvalifikace, kde zaznamenal čas 1:12.178, čímž o 43 tisícin porazil v boji o pole position svého týmového kolegu Vettela.

Pro Räikkönena je to první pole position od Velké ceny Francie v roce 2008, Ferrari přitom obsadilo první dvě pozice v kvalifikaci letos již podruhé. V Rusku však byl na pole position Vettel před Räikkönenem.

„Samozřejmě je to pro zítra nejlepší pozice pro start, nic vám to ale nezaručuje,“ řekl Räikkönen. „Jsem šťastný, po celý víkend je to zatím docela dobré.“

„V určitých oblastech jsme se trochu trápili, pracovali jsme ale na tom, abychom to vyřešili. Kvalifikace už byla lepší, ale ne dokonalá. Myslím ale, že nikdy to nebude dokonalé.“

„Nakonec to stačilo a s vozem jsem byl velmi spokojen. Vždy můžete být někde rychlejší, ale to je normální. Vycházelo nám to, když jsme vyjeli, tak jsem se cítil dobře, mohl jsem na to tlačit a byla to dobrá kvalifikace. Mám radost za sebe i za tým, jelikož máme pro zítra dvě auta v první řadě.“

Vettel chtěl příliš

Druhý nejrychlejší muž kvalifikace Sebastian Vettel přiznal, že ve svém závěrečném pokusu chtěl až příliš při snaze porazit Räikkönena v boji o pole position.

„Myslím, že auto bylo dobré, hezky se řídilo, ale zřejmě jsem na to v Q3 až příliš tlačil a v 5. zatáčce jsem byl široký,“ řekl Vettel.

„Ve druhém sektoru druhého pokusu jsem byl možná až moc chamtivý. Chtěl jsem trochu moc a ztratil jsem tam.“

Předjíždění je v Monaku velmi obtížné, klíčový je proto start závodu a první zatáčka. Vettel v ní však s Räikkönenem neočekává žádné problémy.

„Už jsme odjeli dost závodů, takže víme, co dělat v první zatáčce,“ řekl Vettel. „Jsme tu, abychom závodili. Start je tady důležitý, první zatáčka je důležitá, každý závod je důležitý. Start je začátek závodu, ne jeho konec.“

Foto: Getty Images / Will Taylor-Medhurst

Další článek: Red Bull udělal podle Ricciarda v kvalifikaci školáckou chybu

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00