Ferrari v Barceloně: Přepracovaná aerodynamika, KERS a lehčí šasi

Scuderia nasazuje zbraně původně určené pro pozdější fázi sezóny.
Navzdory prvnímu bodovému zisku z Bahrajnu se Ferrari neodlepilo od konce tabulky šampionátu. Stále je předposlední, takže po návratu do Evropy vrhlo všechny prostředky do vývoje. Na vůz se tak dostanou některé díly, které původně měly přijít až později v průběhu sezóny.

V Barceloně bude mít Ferrari F60 nový aerodynamický komplet, který byl součástí dlouhodobého plánu vývoje. Patří do něj nová karoserie, upravené přední a zadní přítlačné křídlo a další díly. Navíc k těmto plánovaným úpravám Ferrari urychlilo vývoj některých dílů, které původně byly určené až pro Turecko a Británii a na vůz je nasadí také již ve Španělsku.

Součástí nového aerodynamického kompletu je i první verze dvojitého difuzoru. Poprvé s ním F60 vyjel minulý týden ve Vairanu, za volantem seděl Marc Gené. Ferrari uvedlo, že vůz díky němu samozřejmě disponuje větším přítlakem, ale netroufá si hodnotit, jak moc inženýři pokročili ve srovnání s týmy, které mají takový difuzor od začátku letošní sezóny.

Kvůli dvojitému difuzoru museli v Maranellu předělat elektroniku a hydrauliku v zadní části vozu, aby se pro tuto novinku uvolnilo místo. Přepracování vozu bylo podle Ferrari náročnější, než návrh a konstrukce samotného difuzoru.

Další z novinek, kterou Ferrari nasadí v Barceloně, je odlehčené šasi s číslem 279. O jeho nasazení se spekulovalo již v Bahrajnu, ale Kimi Räikkönen ho dostane až ve Španělsku. Důvodem pro použití u Fina je skutečnost, že je těžší než týmový kolega Massa, takže použití KERS má v jeho případě větší negativní dopady na rozložení hmotnosti. Lehčí šasi je součástí vývojového programu od konce roku 2008 a úspěšně prošlo nárazovými testy FIA.

KERS Ferrari nasadí ve Španělsku do obou vozů a podle dostupných zpráv tak také učiní už jen McLaren. BMW Sauber a Renault své systémy nepoužijí. Ferrari si v pátečních trénincích před GP Bahrajnu ověřilo, že odstranění KERS jezdcům nepomáhá, naopak. F60 bylo od začátku navrhováno s KERS, takže jeho odstranění na vyvážení vozu pozitivní dopady nemá. Systém by mohl v Barceloně Massovi a Räikkönenovi pomoci samozřejmě na startu, ale také při předjíždění či bránění pozic na dlouhé cílové rovince.
Diskuze (35) Další článek: Howett: Red Bull čekají s dvoupatrovým difuzorem kompromisy
18:21 | Podle Auto Motor und Sport je závod v Miami v příštím roce nepravděpodobný. Kalendář by tak obsahoval jen 20 závodů.
16:03 | Daniel Ricciardo potvrdil, že ho v Německu pravděpodobně čekají penalizace (via AMuS)
16:03 | Vettel: Mám rád Kimiho, ale tohle rozhodnutí není v mých rukou. Charles bude mít skvělou kariéru, ale nemusí spěchat, je mladý.
14:52 | Šéf Haasu popřel, že by s Robertem Kubicou jednal o sedačce pro příští rok.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10