Ferrari v Austinu nemá problém, jen není dost rychlé, tvrdí jezdci

Räikkönen s Vettelem se v USA musí spokojit se třetí řadou na roštu.
Ferrari v Austinu nemá problém, jen není dost rychlé, tvrdí jezdci

Mistr světa z roku 2007 poznamenal, že Ferrari nemělo v kvalifikaci žádné výrazné problémy. Skutečnost, že stáj z Maranella nestačila na soupeře z Mercedesu i Red Bullu, tak vysvětluje pouze tím, že Ferrari není v Austinu dost rychlé.

„Myslím, že se vždycky můžete trochu zlepšit, ale upřímně, vyvážení, ani pocit z vozu dnes nebyly vůbec špatné, je to zkrátka tak, že tady nejsem dost rychlí,“ přiznal. „Potřebujeme obecně lepší přilnavost a rychlost, abychom byli lepší.“

„Když se podíváte na předchozí závod, byli jsme vpředu a teď je to naopak, takže se to mění z okruhu na okruh, jak vypadá profil a jaké jsou podmínky.“

„Je to pro všechny poněkud matoucí, ale takhle na tom dnes jsme a musíme dál pracovat jako obvykle. Není to ideální, je to zklamání, ale takhle to zkrátka je.“

Nemohli jsme postoupit z Q2 na měkkých, říká Vettel

Že Ferrari není v USA dost rychlé, potvrdil také Sebastian Vettel, který podotkl, že červené vozy si na rozdíl od rychlejších konkurentů nemohly dovolit zkoušet postoupit z Q2 na měkké směsi pneumatik.

„Uvažovali jsme nad tím, ale nemyslím si, že jsme dnes byli dost rychlí na to, abychom to zvládli,“ řekl. „Rozhodně nejsme spokojení s konkurenceschopností, kterou jsme dnes předvedli.“

„Myslím, že tenhle okruh je v mnoha ohledech podobný tomu před dvěma týdny v Japonsku, ale zdá se, že tady se trápíme o něco více než před těmi dvěma týdny.“

Němec tentokrát nestačil ani na týmového kolegu Räikkönena, vinu vzal na sebe: „Kimi dnes odvedl velmi dobrou práci. Já jsem nebyl spokojený ani s jedním kolem v Q3 a asi jsem až moc tlačil. Víme, že na těchto pneumatikách se vám to vymstí, ale to už je výmluva. Měl jsem zajet lépe.“

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Jezdci Red Bullu jdou do závodu s odlišnou strategií

15:06 | Změny DRS zóny v Imole. Detekční bod se přesouvá z 40 metrů za 18. zatáčkou do 20 metrů před 17. zatáčkou. Aktivační bod z cílové rovinky na 60 metrů před 19. zatáčkou
11:33 | Stefano Domenicali pro Autosport vyloučil, že by F1 přešla v budoucnu na dvoudenní formát víkendu. Pro promotéry a prodej vstupenek to není výhodné.
11. dubna | První řadu pro druhý závod formule E v Římě obsadili nováčci Nick Cassidy a Norman Nato. Závod dnes začíná už ve 13:00.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink 11.00–12.00
2. trénink 14.30–15.30
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00