Ferrari bylo ještě vloni vnímáno jako nejsilnější značka světa. Nyní ji v pozici vystřídalo Lego.
Brand Finance každoročně oceňuje a hodnotí globální značky. Ferrari se podle komentářů propadalo od konce éry Michaela Schumachera. Dnes už bývalý šéf Ferrari Luca di Montezemolo prohlašoval, že dění na trati neovlivňuje pozitivně ani negativně prodeje vozů. Něco jiného jsou ale prodeje a něco zdaleka jiného síla značky.
Ferrari měly poškodit nejen neúspěchy na trati, ale také změna vedení. Sergio Marchionne zrušil limity na počty prodaných vozů, což snižuje punc exkluzivity maranellské značky.
Ferrari se meziročně propadlo v žebříčku až na desáté místo. Mezi dalších tucet nejsilnějších značek patří například Red Bull, Coca Cola, Rolex, Nike nebo Walt Disney.
Nejcennější značkou je naopak Apple před Samsungem, Google a Microsoftem. Mercedes se umístil na 21. pozici (vloni byl 26.), Red Bull na 165. pozici (vloni 203.) a Ferrari na 295. (vloni 350.).
Celou studii si můžete projít v odkaze.