Ferrari už možná překročilo hranici 1000 koní. Soupeře drtí s grapefruitovou vůní

Ferrari už možná překročilo hranici 1000 koní. Soupeře drtí s grapefruitovou vůní

Forma Ferrari je zatím jako na houpačce. Soupeře to ale moc neuklidňuje. Vrásky na čele jim dělá pohonná jednotka Ferrari.

V testech bylo Ferrari silné, v Melbourne ztrácelo na Mercedes a v Bahrajnu bylo opět silné. Soupeři italské stáje mají velké obavy z výkonu pohonné jednotky Ferrari.

„Rychlost rudých aut na rovinkách byla bezkonkurenční,“ řekl Toto Wolff. „Nikdo jiný nemůže udržet krok.“

Podle Auto Motor und Sport Ferrari získalo na Mercedes v Bahrajnu na rovinkách 4 desetiny. V zatáčkách sice dokázal Mercedes něco získat zpět, ale bylo to jen okolo desetinky.

Mattia Binotto nechtěl vyložit karty na stůl, a tak tvrdí, že za rozdílem je jednoduše to, že Mercedes jezdil s vyšším přítlakem, který ruku v ruce generuje větší odpor. Podle Mercedesu je to nesmysl. Větší přítlak může hrát roli v řádu setin, maximálně desetinu. Navíc Mercedes pozoruje, jak jim Ferrari na rovinkách ukazuje záda, s DRS i bez DRS.

Auto Motor und Sport má údaje z GPS šesti týmů v kvalifikaci. Ferrari je jasně vpředu. Velmi dobře je na tom paradoxně McLaren, který ztrácí jen 3 desetiny. Motor Renaultu na tom tak nemusí být vůbec špatně. Je ale potřeba vyřešit jeho spolehlivost a také zlepšit samotný vůz McLarenu, který má stále málo přítlaku. Mercedes ztrácí zmíněné 4 desetiny a Red Bullem vychvalovaná Honda 6 desetin.

Motor Ferrari vzbudil velkou pozornost už vloni. Mluvilo se o bateriích, oleji a dalších možnostech, jak Ferrari získává mnohdy až neuvěřitelný výkon. Podle inženýrů Mercedesu je ale letos situace odlišná.

Vloni vozy Ferrari excelovaly při zrychlováni. Při maximální rychlosti na tom byli Mercedes a Ferrari už podobně. Letos Ferrari ukazuje Mercedesu záda od začátku rovinky po její konec. Tam, kde už MGU-K Mercedesu ztrácí dech a nárůst výkonu je plošší, tam Ferrari stále pokračuje. Podle Mercedesu to tak vypadá, že Ferrari má výhodu ve spalovacím motoru i elektrické energii. 

Podle odhadů je velmi pravděpodobné, že Ferrari už dokáže v kvalifikaci překonat magickou hranici 1000 koní. Náskok Ferrari je okolo 40 koní.

V čem je fígl?

To nikdo neví. Podle dat se zdá, že zákaznici Ferrari podobnou výhodu nemají. Existují tak dvě možnosti. První počítá s tím, že Ferrari velmi hrubým způsobem porušuje pravidla. Zákaznici totiž musí dostat identické pohonné jednotky. Druhá a nejspíše pravděpodobnější možnost je, že výhoda Ferrari nebo její část neleží v „hardware“. Jednou z možností je palivo.

Shell se v minulosti už několikrát pochlubil, že se velmi významně podílel na zvýšení výkonu Ferrari. Vloni to mělo být 21 % z celkového výkonnostního zlepšení.

Christian Horner uvedl, že od Melbourne je ze sousední garáže Ferrari cítit zvláštní zápach paliva, který se prý podobá grapefruitové šťávě.

V Číně jsou velmi dlouhé rovinky. Uvidíme, zda si Ferrari výhodu udrželo, nebo zda to celé byla jen náhoda zesílena bahrajnskými okolnostmi.

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Doporučujeme

Články odjinud