Ferrari urychlilo nasazení nových dílů, aby umazalo ztrátu osmi desetin sekundy

Navzdory vedení v šampionátu jezdců je Ferrari výkonnostně pozadu. Dohnat velkou ztrátu se snaží co nejrychlejším nasazováním vylepšení.
Ferrari urychlilo nasazení nových dílů, aby umazalo ztrátu osmi desetin sekundy

"Kdybych měl ohodnotit celkový dosavadní výkon Scuderie, různé části společnosti by dostaly různé známky," řekl technický ředitel italského týmu Pat Fry před třetím závodem sezóny. "Tým a mechanici na trati pracovali velmi dobře: v Melbourne jsme měli nejrychlejší zastávky a v Malajsii jsme díky strategii a rychlosti mechaniků získávali pozice nebo čas pokaždé, když ostatní zajeli do boxů."

"Ale pokud mám ohodnotit celkovou výkonnost vozu, byla by to mnohem nižší známka. Další plus je, jak tým reaguje, čelí stresu a snaží se dohánět. Výrobní oddělení pracuje na některých agresivnějších požadavcích, které máme, a reaguje dobře. Takže tým vyvinul velké úsilí, ale při snaze postavit od začátku rychlé auto jsme neodvedli dobrou práci."

Napětí v Maranellu trochu uvolnilo vítězství ze Sepangu. S pomalejším vozem se Ferrari podařilo minimalizovat škody. "Určitě jsem neočekával, že by jeden z našich jezdců vedl šampionát," přiznal Fry. "Už na začátku testů jsme zjistili, že musíme vyřešit několik problémů. Všichni v továrně na tom tvrdě pracují a čeká nás dlouhá cesta."

"Myslím, že v kvalifikační výkonnosti na suchu ztrácíme pořád kolem osmi desetin sekundy na nejlepší, přičemž nejlepší chceme být my. Mokrá trať a malá přilnavost našemu vozu sedí a zmírnily některé potíže, které v současnosti s F2012 máme. Bylo to vidět v pátek v Melbourne a poté znovu v závodě v Malajsii."

Aby velkou ztrátu na soupeře smazalo, urychlilo Ferrari vývoj a produkci nových dílů. Pořád ale platí, že ty největší novinky přijdou až po návratu formule 1 do Evropy.

"Neustále pracujeme na řešení problémů, které máme," ujistil technický ředitel Scuderie. "Nové díly přicházejí a snažíme se je na závodní tratě dostat co nejrychleji. V Číně budeme mít pět úprav, některé budou viditelné, některé moc ne."

"Pak budeme mít větší balík úprav pro Španělsko. Bylo by příjemné ho mít dřív, ale už tak jsme některé díly původně vyvíjené pro Španělsko urychlili a měli bychom je mít v Ćíně."

A jak Fry hodnotí konkurenci? "Byl jsem trochu překvapený, že Red Bullu scházela rychlost. McLaren byl relativně rychlý, ale kdybyste se mě zeptali před měsícem, viděl bych ty dva týmy v opačném pořadí."

"Také Mercedes se zdá být rychlý, ale podobně jako v minulosti mají problémy s opotřebením zadních pneumatik, takže i když jsou dobří v kvalifikacích, závodní rychlost ztrácejí. Lotus je další tým, který odvedl dobrou práci, vypadá rychle od prvních testů v Jerezu."

Další článek: Deset dní ve vzduchu aneb zajímavosti o cestování ve formuli 1

18:05 | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
17:44 | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
17:07 | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.
11:50 | Pirelli bude sponzorem závodu v Imole. Celý název závodu tak bude: Formula 1 Pirelli Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia Romagna