Ferrari zakončilo sezónu 2009 s nekonkurenceschopným vozem na čtvrtém místě šampionátu. F60 přestalo vyvíjet před GP Maďarska, na rozdíl od McLarenu, který poslední větší úpravy nasadil až v Singapuru.
Italové však tvrdí, že letošní vůz nemělo smysl vyvíjet, protože by svojí práci teď mohli vyhodit do koše.
"Rozhodli jsme se stejně jako Ross s Hondou před dvěma roky, že veškeré úsilí soustředíme na nový projekt," řekl šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali. "Zachovali jsme se jinak než McLaren, protože náš vůz nebyl postavený tak, abychom na něm mohli vyvíjet dvojitý difuzor."
"Nešlo to, proto jsme řekli, že na tom nebudeme pracovat, jelikož bychom to nemohli využít na voze pro příští rok."
Rozhodnutí to ale podle Domenicaliho nebylo snadné, protože Ferrari vědělo, že si bude muset závěr sezóny přetrpět. "Letos jsme zaplatili bolestivou cenu, ale doufejme, že se to vyplatí příští rok," řekl.
Stejně jako u McLarenu panuje i u Ferrari spokojenost s vývojem vozu 2010. "Při pohledu na čísla z aerodynamického tunelu jsem teď optimista. Držím se nohama na zemi, ale určitě mám dobrý pocit," uvedl Domenicali.
Ke KERS mají Maranellští neutrální postoj. V úvodu sezóny je sice stál hodně úsilí a prostředků, které se na trati neprojevily, ale v druhé polovině roku se s ním tým naučil pracovat tak, že částečně dokázal kompenzovat ztráty v čase na kolo vzniklé nedostatkem přítlaku.
Ke ztrátě třetího místa v šampionátu přispěla podle Domenicaliho také Massova nehoda, protože od té doby vozil týmu body jen Kimi Räikkönen.