Obvinění z týmové režie v GP Německa Ferrari odmítá, protože žádný příkaz Massovi nedalo. Maranellští pouze informovali své jezdce o situaci na trati, ti pak konali, jak uznali za vhodné.
"Felipeho jsme informovali o vzniklé situaci," uvedl šéf týmu Stefano Domenicali. "Protože v minulosti jsme viděli, že v některých situacích nedosáhne tým nejlepšího týmového výsledku. To byla informace, kterou jsme mu chtěli dát. Necháváme na jezdcích, aby informace zvážili a zachovali se tak, aby tým dosáhl z celkového hlediska těch nejlepších výsledků."
Že jednal na základě svého vlastního rozhodnutí, uvedl i sám Felipe Massa na pozávodní tiskové konferenci. Zákaz týmové režie se do pravidel dostal právě díky Ferrari, které v roce 2002 přinutilo Rubense Barrichella pustit před sebe Michaela Schumacher v GP Rakouska. Na otázku, v čem se situace na Hockenheimringu lišila od situace na A1 Ringu před osmi lety, Domenicali odpověděl: "Upřímně, nevím. My jsme mu dnes sdělili informaci o situaci vzadu. To jsme dnes řekli."
Ferrari ovšem odmítlo, že by mělo v rámci týmu stanovenou jezdeckou jedničku a dvojku. Domenicali nepochybuje, že Massa bude ještě bojovat o titul. "Jsem velmi potěšený jeho výkonem, o tom není pochyb," řekl. "Felipe bude mít šanci a bude bojovat o šampionát, o tom není pochyb. Nemáme jedničku a dvojku."
I když výměnou pozic mezi Massou a Alonsem vyvolalo Ferrari vlnu nesouhlasu, Domenicali týmového postupu nelituje. "Upřímně, dalo se to řešit lépe? To si nemyslím. Celé to začalo tím, že jsme nechtěli, aby nastala komplikovaná situace mezi našimi jezdci. Chceme, aby byl tým na prvním místě."
Proti tvrzení Ferrari stojí vyjádření závodního inženýra Felipeho Massy. Rob Smedley se svému jezdci do vysílačky během závodu omlouval, ale Domenicali tvrdí, že ne za aplikovanou týmovou režii. "Nebyla to omluva v tomto smyslu... Musíte si uvědomit - a můžete si to ověřit na rádiové komunikaci z minulosti - že je Rob Smedley s Felipem velmi dobře sehraný. To je klíč k jejich úspěchu. Felipemu dal tu informaci a nebyl šťastný z dané situace, že jejich auto nebylo moc rychlé. To ´sorry´ byla vyjádřená lítost nad tím, že byli pomalejší než druhé auto."
Nesouhlas s uplatněním týmové režie panuje nejen mezi fanoušky, ale také mezi některými týmy. Šéf McLarenu Martin Whitmarsh po závodě naznačil, že se řadí mezi odpůrce postupu Ferrari, ale kritiku nechtěl vyslovit veřejně, popovídá si v soukromí s představiteli italské stáje. Zopakoval, že Hamilton a Button spolu smí volně závodit a McLaren nemá v plánu na tom nic měnit. Za Mercedes vyjádřil nesouhlas s postupem Ferrari Nick Fry.