Ferrari: Třetí vozy poskytnuté zákaznickým týmům by formuli 1 prospěly

Při prezentaci nového vozu Ferrari se prezident Luca di Montezemolo věnoval také nasazování třetích vozů, které dlouhodobě prosazuje. Ideální cestou je podle něj koncept zákaznických týmů.

"Hovořil jsem o možnosti třetích vozů, ale neřekl jsem, že Ferrari musí mít tři vozy," řekl. "Dobře vím o námitkách malých týmů. Mluvil jsem z pohledu zájmů formule 1 a potenciálních nových týmů. Třetí vozy by byly užitečné také pro mladé jezdce, aby se mohli vyvíjet."

"Není správné, že kluk, který nikdy nejezdil ve formuli 1, nastoupí do závodu bez tréninku a testování. Myšlenka je následující: Rád bych poskytl vůz Ferrari americkému, německému nebo třeba australskému týmu a nechal bych je ho používat. Určitě by utratili méně peněz, než když si musí vůz stavět sami od nuly."

"Mohli by ho poskytnout talentovanému a silnému jezdci, nebo to zkusit s mladým jezdcem, který má potenciál. Řekl jsem Domenicalimu, aby pracoval na možnosti, že některé týmy, jako je ten náš, by poskytly vozy ostatním týmům."

S konceptem třetího vozu přišlo Ferrari původně především kvůli Michaelu Schumacherovi. Ten by podle Italů tým neopustil, kdyby mu Scuderia mohla dát třetí auto. Na dnešní prezentaci se ale toto téma vrátilo v souvislosti s Valentinem Rossim, který testoval minulý týden s loňským vozem a dařilo se mu.

"Je to přítel a nesporný šampión, z Emilia-Romagna, velký fanoušek formule 1 a motorů a také potenciální mistr světa formule 1," řekl Montezemolo o Rossim. "Pokud by tu ta možnost byla v roce 2011, on by chtěl, měl možnost testovat a adaptovat se na F1, tak proč ne?"

Koncept zákaznických týmů ale formule 1 nedávno odmítla, před sezónou 2008 zarazil vstup Prodrivu především odpor Williamsu. Podle letošních pravidel musí být každý tým konstruktérem svého vozu, proto Toro Rosso už nesmí používat monopost od Red Bullu.

Doporučujeme

Články odjinud