Ferrari trápí hlavně pneumatiky a výjezdy z pomalých zatáček

O tom, že ani v Bahrajnu nebude tým z Maranella patřit na špičku, věděli Italové už dlouho dopředu. Možná i proto nebyli z dnešního kvalifikačního výsledku nikterak zaskočeni.
Ferrari trápí hlavně pneumatiky a výjezdy z pomalých zatáček

Fernandu Alonsovi se sice povedlo probojovat až do závěrečné části kvalifikace, v té však již žádné měřené kolo nezajel a do zítřejšího závodu odstartuje z devátého místa.

"Devátá pozice odpovídá naší skutečné úrovni. Upřímně, vzhledem k charakteristice této trati, která rozhodně našemu současnému vozu nesedí, se dosavadní průběh víkendu nevyvíjí tak špatně," řekl Alonso.

Ferrari muselo použít měkčí z obou směsí nezvykle brzy - už během první části kvalifikace. Postup do závěrečných bojů byl tak vykoupen absencí čerstvé směsi pneumatik, která poté Alonsovi chyběla.  

"Abychom měli šanci dostat se do Q3, museli jsme použít všechny tři měkké sady, které byly dostupné, takže nám nezbývala žádná pro poslední část kvalifikace. Nemělo by žádný smysl zajet čas na použitých pneumatikách. Donutilo by nás to jen k tomu, abychom do závodu odstartovali na sadě pneumatik, která má před sebou jen několik málo kol (životnosti). Nyní máme možnost volby odstartovat do závodu, který vypadá, že bude velmi náročný, a to zejména na pneumatiky, jak na střední, tak na měkké sadě," vysvětlil pilot Scuderie.

Španěl si je vědom toho, že v neděli bývá výkonnost F2012 o něco lepší, než je tomu v trénincích a kvalifikaci. Doufá proto, že se mu v závodě podaří postoupit o několik míst vpřed a své konto rozšířit o další body.

"Doposavad se nám v neděli dařilo vždycky lépe než v sobotu, tak doufejme, že stejná situace bude i zde v Bahrajnu. Zítra se musíme starat o pneumatiky tak dobře, jak to jen půjde. Musíme vytěžit co nejvíce z toho, že máme k dispozici tři nové střední sady. Cílem je skončit na bodech okolo šestého nebo sedmého místa," uzavřel dvojnásobný šampión.  

Felipe Massa se obdobně jako ostatní jezdci potýkal s potížemi s obutím Pirelli. V důsledku toho nedokázal zajíždět tak rychlé časy, jak by si představoval, a rozhodl se tedy raději ušetřit jednu sadu navíc do nedělního závodu.

"Není to zrovna vynikající umístění, alespoň mám ale pro závod novou sadu měkkých pneumatik. Je pravda, že trať se s každou ubíhající minutou zlepšovala, ale nemohu říct, že využití obou středních směsí by mi umožnilo dostat se do Q3. Bylo by to velmi obtížné, a tak jsme se rozhodli obětovat něco dnes ve prospěch zítřejšího závodu," nechal se slyšet Massa.

Velké problémy dělají Ferrari také výjezdy z pomalých zatáček. Brazilec se proto domnívá, že zítra bude spíše v defenzívě.

"Pokusíme se mít dobrý start a využít naši strategii k tomu, abychom získali nějaké pozice. Po našich nedávných zkušenostech ze Šanghaje víme, že je pro nás předjíždění o něco komplikovanější než pro ostatní. Tady trpíme zejména nedostatkem trakce na výjezdu z pomalých zatáček, a proto očekávám, že se v závodě budeme spíše bránit," dodal.

Další článek: Caterham: Věřili jsme, že se v Bahrajnu dostaneme do Q2

10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
15:04 | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
13:42 | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
24. září | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10