Ferrari trápí hlavně pneumatiky a výjezdy z pomalých zatáček

O tom, že ani v Bahrajnu nebude tým z Maranella patřit na špičku, věděli Italové už dlouho dopředu. Možná i proto nebyli z dnešního kvalifikačního výsledku nikterak zaskočeni.
Ferrari trápí hlavně pneumatiky a výjezdy z pomalých zatáček

Fernandu Alonsovi se sice povedlo probojovat až do závěrečné části kvalifikace, v té však již žádné měřené kolo nezajel a do zítřejšího závodu odstartuje z devátého místa.

"Devátá pozice odpovídá naší skutečné úrovni. Upřímně, vzhledem k charakteristice této trati, která rozhodně našemu současnému vozu nesedí, se dosavadní průběh víkendu nevyvíjí tak špatně," řekl Alonso.

Ferrari muselo použít měkčí z obou směsí nezvykle brzy - už během první části kvalifikace. Postup do závěrečných bojů byl tak vykoupen absencí čerstvé směsi pneumatik, která poté Alonsovi chyběla.  

"Abychom měli šanci dostat se do Q3, museli jsme použít všechny tři měkké sady, které byly dostupné, takže nám nezbývala žádná pro poslední část kvalifikace. Nemělo by žádný smysl zajet čas na použitých pneumatikách. Donutilo by nás to jen k tomu, abychom do závodu odstartovali na sadě pneumatik, která má před sebou jen několik málo kol (životnosti). Nyní máme možnost volby odstartovat do závodu, který vypadá, že bude velmi náročný, a to zejména na pneumatiky, jak na střední, tak na měkké sadě," vysvětlil pilot Scuderie.

Španěl si je vědom toho, že v neděli bývá výkonnost F2012 o něco lepší, než je tomu v trénincích a kvalifikaci. Doufá proto, že se mu v závodě podaří postoupit o několik míst vpřed a své konto rozšířit o další body.

"Doposavad se nám v neděli dařilo vždycky lépe než v sobotu, tak doufejme, že stejná situace bude i zde v Bahrajnu. Zítra se musíme starat o pneumatiky tak dobře, jak to jen půjde. Musíme vytěžit co nejvíce z toho, že máme k dispozici tři nové střední sady. Cílem je skončit na bodech okolo šestého nebo sedmého místa," uzavřel dvojnásobný šampión.  

Felipe Massa se obdobně jako ostatní jezdci potýkal s potížemi s obutím Pirelli. V důsledku toho nedokázal zajíždět tak rychlé časy, jak by si představoval, a rozhodl se tedy raději ušetřit jednu sadu navíc do nedělního závodu.

"Není to zrovna vynikající umístění, alespoň mám ale pro závod novou sadu měkkých pneumatik. Je pravda, že trať se s každou ubíhající minutou zlepšovala, ale nemohu říct, že využití obou středních směsí by mi umožnilo dostat se do Q3. Bylo by to velmi obtížné, a tak jsme se rozhodli obětovat něco dnes ve prospěch zítřejšího závodu," nechal se slyšet Massa.

Velké problémy dělají Ferrari také výjezdy z pomalých zatáček. Brazilec se proto domnívá, že zítra bude spíše v defenzívě.

"Pokusíme se mít dobrý start a využít naši strategii k tomu, abychom získali nějaké pozice. Po našich nedávných zkušenostech ze Šanghaje víme, že je pro nás předjíždění o něco komplikovanější než pro ostatní. Tady trpíme zejména nedostatkem trakce na výjezdu z pomalých zatáček, a proto očekávám, že se v závodě budeme spíše bránit," dodal.

Diskuze (35) Další článek: Caterham: Věřili jsme, že se v Bahrajnu dostaneme do Q2
22:01 | Sebastiana Vettela čeká nasazení nové pohonné jednotky a start z konce startovního pole.
13:09 | F2 a F3 sníží extra body. Za pole position budou 2 body (místo 4) a za nejrychlejší kolo 1 (místo 2).
13:08 | Podle Seven News zvažuje Sydney uspořádání závodu F1. Chce nahradit Melbourne.
13:04 | Dnes před 14 lety získalo Ferrari poslední titul mezi jezdci. Kimi Räikkönen porazil o 1 bod Lewise Hamiltona a Fernanda Alonsa.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00