Ferrari dnes ve Fioranu testuje kryty kol, které mají snížit rozstřik vody během závodů za deště.
Pokud hodně prší, současná formule 1 obvykle vyvěsí červenou vlajku. Vozy na mokré trati v podstatě naráží na dva problémy – aquaplaning a viditelnost.
Aquaplaning lze teoreticky zmírnit úpravou tratě (aby se nikde nedržela voda a nevytvářely se kaluže). Horší je to s rozstřikem. Pokud je velký, jezdci nic nevidí. Pneumatiky odvádí desítky litry vody za sekundu.
FIA chce i tuto oblast řešit. Vloni v Silverstonu proběhl první test krytů kol – chcete-li blatníků. Oficiální fotografie nejsou, ale víme, že kola byla zakryta jen částečně (viz obrázek níže) a efekt byl v podstatě nulový.
Test proběhl se dvěma vozy a zúčastnily se ho týmy McLaren (Piastri) a Mercedes (Schumacher). Na jednom voze byly instalovány kryty kol, druhý pak jel za ním, aby bylo možné posoudit vliv krytu kol na rozstřik.
Čtvrteční test Ferrari
FIA s výsledkem testu nebyla spokojena, a tak došlo k úpravě krytů, které nyní obklopují celá kola. Nový test proběhl dnes ve Fioranu. Jeho výhodou je, že disponuje umělým zavlažovacím systémem.
Na trati byly opět dva vozy – Arthur Leclerc řídil vůz SF-75 z roku 2023 s instalovanými kryty kol (předních i zadních) a pneumatikami do mokra, Oliver Bearman jezdil v letošním voze Ferrari, aby zkontroloval viditelnost.
Předpokládá se, že živo bude ve Fioranu také zítra, kdy má Scuderia v rámci filmovacího dne testovat balík vylepšení pro Velkou cenu Emilia Romagna, která se pojede za týden v Imole. Je ale možné, že první část testu proběhne už dnes odpoledne.