Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
16
Fotogalerie

Ferrari testuje ve Fioranu kryty kol pro snížení rozstřiku. Máme fotografie

Ferrari dnes ve Fioranu testuje kryty kol, které mají snížit rozstřik vody během závodů za deště.

Pokud hodně prší, současná formule 1 obvykle vyvěsí červenou vlajku. Vozy na mokré trati v podstatě naráží na dva problémy – aquaplaning a viditelnost.

Aquaplaning lze teoreticky zmírnit úpravou tratě (aby se nikde nedržela voda a nevytvářely se kaluže). Horší je to s rozstřikem. Pokud je velký, jezdci nic nevidí. Pneumatiky odvádí desítky litry vody za sekundu. 

FIA chce i tuto oblast řešit. Vloni v Silverstonu proběhl první test krytů kol – chcete-li blatníků. Oficiální fotografie nejsou, ale víme, že kola byla zakryta jen částečně (viz obrázek níže) a efekt byl v podstatě nulový.

Test proběhl se dvěma vozy a zúčastnily se ho týmy McLaren (Piastri) a Mercedes (Schumacher). Na jednom voze byly instalovány kryty kol, druhý pak jel za ním, aby bylo možné posoudit vliv krytu kol na rozstřik. 

Čtvrteční test Ferrari

FIA s výsledkem testu nebyla spokojena, a tak došlo k úpravě krytů, které nyní obklopují celá kola. Nový test proběhl dnes ve Fioranu. Jeho výhodou je, že disponuje umělým zavlažovacím systémem. 

Na trati byly opět dva vozy – Arthur Leclerc řídil vůz SF-75 z roku 2023 s instalovanými kryty kol (předních i zadních) a pneumatikami do mokra, Oliver Bearman jezdil v letošním voze Ferrari, aby zkontroloval viditelnost. 

Předpokládá se, že živo bude ve Fioranu také zítra, kdy má Scuderia v rámci filmovacího dne testovat balík vylepšení pro Velkou cenu Emilia Romagna, která se pojede za týden v Imole. Je ale možné, že první část testu proběhne už dnes odpoledne. 

Doporučujeme

Články odjinud