Ferrari stále tápe, nezměněný vůz relativně zrychlil

Ferrari stále tápe, nezměněný vůz relativně zrychlil

Fernando Alonso dojel v Suzuce do cíle s minimální ztrátou na vítěze a Ferrari přiznává, že neví, čemu vděčí za vzestup své formy.

"Náš výkon na mě zapůsobil, protože jsme byli blízko prvnímu místu, získali jsme druhé, a abych byl upřímný, neočekávali jsme, že budeme tak konkurenceschopní," řekl šéf Ferrari Stefano Domenicali.

Scuderia už delší dobu ví, že její největší slabinou je práce s pneumatikami. Zatím ji ale úplně neodstranila. "Znamená to, že se musíme zaměřit na dvě věci," vysvětloval Domenicali. "Jde o kombinaci efektu pneumatik, který se liší na každé trati a povrchu, a efektu foukaného difuzoru, který je hlavním elementem na straně aerodynamiky. Kombinaci těchto dvou věcí musíme porozumět, abychom mohli připravit auto pro příští rok, protože na tento vůz jsme nesáhli od Maďarska."

Japonská forma Ferrari překvapila především z toho důvodu, že předchozí novinky nefungovaly, takže se tým vrátil ke starší specifikaci monopostu. A to paradoxně přineslo zlepšení.

"Bohužel, jak víte a jak už jsem řekl, do Belgie a Itálie jsme si přivezli úpravy, u kterých jsme doufali, že budou zlepšením, ale bohužel přinesly zhoršení! Takže jsme se vrátili zpět. Tohle auto je to, které jsme měli v Maďarsku, a byli jsme tu blízko vozu, který zvítězil," pokračoval šéf maranellského týmu.

"Podle toho, co víme, McLaren a Red Bull nasadily v posledních závodech nové díly, takže není zřejmé, jak je tohle možné (že Ferrari relativně zrychlilo). Na druhé straně je to dobrá výchozí pozice a znamená to, že tolik neztrácíme."

Ferrari proto věří, že nepotřebuje udělat velký skok vpřed, aby mohlo příští rok bojovat o titul. "Jsem o tom přesvědčený. Když se podíváte na to, co se dělo v Japonsko, nemusíme překonávat velkou ztrátu, musím říct. Takže se musíme perfektně připravit a nemít obavy, že jsme moc vzadu. Znamená to, že jsme možná blíž, než jsme si mysleli a než potřebujeme. Na druhé straně se musíme ujistit, že máme ve vývoji vozu vše pod kontrolou," dodal Domenicali.

Doporučujeme

Články odjinud