Ferrari sice vyhrálo letošní Grand Prix Itálie, ale přesto si není jisté, zda se mu podařilo vyřešit problémy, které souvisejí s poskakováním vozu ve vysokých rychlostech.
Od chvíle, kdy Ferrari v květnové Velké ceně Španělska nasadilo velký upgrade, se jezdci Scuderie začali potýkat s poskakováním vozu ve vysokých rychlostech. Potíže se pak projevovaly především na okruzích, které mají hodně středně rychlých až rychlých zatáček a vyžadují hodně přítlaku.
Italská stáj podle slov svých představitelů přišla na to, že potíže souvisí především s podlahou. Konkrétně, že upgrade vůz sice podle dat zrychlil, ale zároveň vytváří negativní jevy, které jej v konečném důsledku zpomalují.
Ferrari proto začalo situaci řešit tak, že udělalo několik úprav v oblasti podlahy. Že jde tým správným směrem se ukázalo hned po letní přestávce v Zandvoortu, kde si Charles Leclerc dojel pro třetí pozici a jen těsně nestačil na druhého Maxe Verstappena.
Zlepšenou formu pak Leclerc potvrdil vítězstvím v Monze.
Samotné Ferrari se tím však nechce nechat uchlácholit, jelikož si uvědomuje, že Monza, kde se jezdí s minimálním přítlakem, není zrovna reprezentativním okruhem k posouzení, zda jsou problémy s poskakováním monopostu pryč.
„Je docela těžké pochopit dopad úprav vozu na trati, jako je Monza, protože se zde jezdí v úplné konfiguraci vozu než jinde,“ řekl šéf Ferrari Fred Vasseur, kterého cituje Autosport.
Podobně jako Vasseur hovoří i pilot Carlos Sainz.
„Musíme si počkat na běžnější okruhy, abychom zjistili, zda nás poslední vylepšení vozu skutečně dostalo do boje o vítězství, nebo se vrátíme k tomu, co jsme viděli v Zandvoortu,“ prohlásil Španěl.
„Abych byl upřímný, nejsem si nyní jistý. Potřebujeme více dat z normálních okruhů. Myslím, že nejbližším standardním okruhem je Austin, protože ty, které budou nyní následovat, jsou velmi specifické, ať už jde o Baku či Singapur. Teprve Austin nám ukáže, jak dobře na tom s novou podlahou jsme,“ dodal Sainz.