Ferrari slibuje pro zbytek sezóny agresivní vývoj

Ve snaze pochopit své problémy s aerodynamickým tunelem uskutečnilo Ferrari testy aerodynamiky na rovince. Říká, že při tom přišlo na zajímavé věci.
Ferrari slibuje pro zbytek sezóny agresivní vývoj

Maranellští přiznali už před časem, že trpí špatnou korelací mezi daty z aerodynamického tunelu a trati. Proto si také naplánovali uzavírku a modernizaci svého tunelu, která proběhne zřejmě v zimě.

Jenomže do konce sezóny zbývají už jen čtyři závody a Ferrari touží po titulu, takže se snaží ve vývoji pokročit navzdory problémům se svým tunelem, pomáhá si i tunelem Toyoty v Kolíně nad Rýnem.

"Jelikož jsme stále v boji o šampionát, musíme pokračovat ve vývoji vozu," konstatoval šéfdesignér Nicolas Tombazis. "A protože v současnosti nemáme náskok ve výkonnosti ani v bodech, nemůžeme bránit, musíme útočit a být ve vývoji vozu v těchto čtyřech závodech agresivní a nasadit úpravy v každém z nich, abychom dohnali ztrátu, bojovali o vítězství a snad získali tituly."

Tombazis přiznal, že má z letošního vývoje Ferrari smíšené pocity. Na začátku se podařilo dohnat ztrátu na soupeře, ale pak ji F2012 znovu nabralo nejen kvůli zmíněným problémům s aerodynamickým tunelem. Před závodem na okruhu Buddh proto tým uskutečnil testy aerodynamiky na rovince, aby znovu pokročil vpřed.

"S díly, které jsme přivezli na několik posledních závodů, jsme se dočkali nepříjemných překvapení," přiznal Tombazis. "Okamžitě jsme je chtěli vyřešit a pochopit, co jsme udělali špatně. Proto jsme před Indií měli test, kde jsme provedli kontrolní zkoušky těchto dílů, abychom pochopili podstatu problémů."

"Dostali jsme několik velmi zajímavých odpovědí, které by nám měly umožnit vyřešit ty problémy. Naším cílem tedy pro nadcházející GP Indie je dohnat ztrátu, kterou jsme nabrali."

Zbývající závody budou z hlediska nastavení aerodynamiky podobné, proto Tombazis neočekává problémy s přizpůsobením F2012. "Naším cílem je co nejrychleji nasadit díly, které jsme vyzkoušeli v aerodynamickém tunelu, abychom zjistili, jak fungnují, a potvrdili si jejich výkonnost, abychom neměli stejné problémy jako dřív. Proto doufáme, že se v každém závodě přiblížíme těm vpředu, abychom mohli bojovat o vítězství," dodal.

Diskuze (116) Další článek: Sauber: Formuli 1 mám pořád rád, ale bylo třeba předat otěže
13:48 | V Saúdské Arábii bude v roli safety caru a medical caru opět Aston Martin. Tentokrát však nebude mít britskou závodní zelenou ale světlejší odstín inspirovaný vlajkou Saúdské Arábie.
10:11 | Šéf Williamsu Jost Capito měl pozitivní test na covid-19 a víkendu v Saúdské Arábii se tak nezúčastní.
8:14 | Aston Martin potvrdil, že došlo k menšímu požáru v odsávacím systému jeho aerodynamického tunelu.
1. prosince | Podle Racing Chocs zasahují v továrně Astonu Martin hasiči.

GP Saúdské Arábie 2021

Pátek 3. prosince 2021
1. trénink 14.30–15.30
2. trénink 18.00–19.00
Sobota 4. prosince 2021
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 5. prosince 2021
Závod 18.30