Ferrari si s F14 T potvrdilo funkčnost upraveného aerodynamického tunelu

Jednou z hlavních pozitivních zpráv pro Ferrari je po prvních testech skutečnost, že simulace z továrny předpověděly chování vozu na trati s požadovanou mírou přesnosti.
Ferrari si s F14 T potvrdilo funkčnost upraveného aerodynamického tunelu

Byl to jeden z největších problémů Scuderie posledních let, kvůli špatné korelaci mezi daty ze simulací a tratě se v Maranellu pustili do modernizace aerodynamického tunelu, která trvala rok a skončila loni na podzim. Teď nese své ovoce.

"Byly to čtyři velmi náročné a důležité dny, které nám daly něco, na čem můžeme v nadcházejících dnech pracovat v Maranellu," hodnotil testy šéf týmu Stefano Domenicali.

"Technické parametry F14 T a validace aerodynamiky na trati naplnily naše očekávání a poskytly nám solidní výchozí bod, který teď musíme maximálně využít."

"V Jerezu jsme soustředili své úsilí na jemné ladění systémů, abychom zajistili, že budou všechny díly, které tvoří novou pohonnou jednotku, fungovat co nejlépe. Tým byl soustředěný na své úkoly."

"Také mě potěšilo, i když to nebylo překvapení, když jsem viděl, jak naši jezdci pracují v harmonii, a že už poskytli výbornou zpětnou vazbu pro vývoj vozu."

Stejně jako všechny ostatní týmy říká i Ferrari, že z prvních testů nelze vyvozovat vůbec nic o rozložení sil.

"V tuto chvíli nemůžeme hodnotit úroveň výkonnosti, jak u F14 T, tak ani u našich soupeřů," upozornil Domenicali. "Důležité je odjet co nejvíce kol, aby naši inženýři měli data, která potřebují pro pokračování ve vývoji vozu."

"Bylo by předčasné dělat nějaká přesná hodnocení. Důležitější je mít jasnou představu o tom, co teď musíme udělat a jakým směrem se vydat, abychom do Melbourne přijeli v co nejlepší formě."

Další článek: Forma Mercedesu starosti Red Bull nedělá

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)