Ferrari si jede přetrpět GP Bahrajnu, v Evropě bude mít nový vůz

Do F60 se vrací KERS, ale v pátek ho bude mít jen Massa.

Tým Ferrari přijede do Bahrajnu se stejným vozem, jako měl v Číně, takže očekává opakování problémů z úvodu letošní sezóny. Naděje Scuderie spočívají v zásadně upraveném voze s novou aerodynamikou a dvoupatrovým difuzorem, který by si měla přivézt do Barcelony na pátý závod sezóny.

"Věděli jsme, že se v Číně budeme trápit a je pravděpodobné, že se budeme trápit i tento víkend tady. Poté musíme doufat, že uděláme krok vpřed při španělské Grand Prix, i když vezmeme v úvahu fakt, že nemůžeme očekávat od týmů před námi, že budou čekat, až je doženeme. Své vozy budou také dále vyvíjet," uvedl šéf italského týmu Stefano Domenicali.

Ferrari je spolu s Force India jediný tým, který stále ještě nebodoval, ale Maranellští se zatím nevzdávají a věří, že se stihnou vrátit do bojů o tituly.

"Zatím nemáme žádné body a ztráta na vedení je velká, ale chci jasně říct, že jsme se vůbec nevzdali boje o letošní tituly. A proč bychom také měli, když tým může ve zbytku sezóny bojovat ještě o 252 bodů," řekl Domenicali.

Ferrari hodlá pokračovat ve vývoji letošního vozu nezávisle na výsledcích několika příštích závodů. V Bahrajnu Ferrari také znovu použije KERS, ale v pátek ho nasadí jen do vozu Felipeho Massy, který je lehčí než Räikkönen a těží z něj více. Pro Räikkönena se připravuje nová lehčí verze šasi, která by mu měla v tomto ohledu pomoci, použít by jí měl již v Bahrajnu. Konečné rozhodnutí o závodním nasazení KERS u jednotlivých jezdců by mělo padnout v pátek.

Maranellští si také v Číně všimli relativní ztráty rychlosti u týmů Brawn GP a Toyota, což jim dává také určitou naději, že jim špička startovního pole příliš neuteče. "Poučení z toho je takové, že je příliš brzy dělat závěry o tom, jak se bude sezóna vyvíjet. To je další důvod, aby se Ferrari nevzdávalo svého cíle vyhrát oba tituly," uzavřel Domenicali.

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
14. prosince | Pro @charouzracing budou v příštím roce závodit Louis Delétraz a Antonio Fuoco z Jezdecké akademie Ferrari.