Ferrari se v prvních závodech zaměří na spolehlivost vozu

V uplynulých sezónách mělo Ferrari často potíže se spolehlivostí svých monopostů v prvních Grand Prix, proto se Maranellští rozhodli, že této oblasti budou letos věnovat zvláštní pozornost.

"Tvrdě pracujeme na tom, abychom dohnali ztráty z minulého roku," řekl šéf Scuderie Stefano Domenicali. "Čísla jsou určitě velmi zajímává, ale jako vždy si musíme počkat, jak to dopadne. Neočekávám, že si vše ověříme při prvním testu, ale před začátkem sezóny budeme vědět, jak na tom vůz je."

"V každém případě bude důležité si udržet soustředění, protože sezóna bude velmi, velmi dlouhá. Jedna z oblastí, která bude důležitá a v které jsme v minulých letech měli problémy, je spolehlivost v prvních Grand Prix. My na ní intenzivně pracujeme a já očekávám, že tato tvrdá práce přinese výsledky."

Domenicali působí v roli šéfa týmu dva roky, přičemž loňská sezóna byla pro Ferrari jedna z nejhorších za poslední léta. Úspěch je proto žádoucí více než kdy jindy.

"Znovu očekávám, že budeme patřit mezi nejlepší týmy," řekl. "Vím, že když jsem součástí tohoto týmu, musím udělat maximum, abychom byli úspěšní. Záleží na hodně věcech, ale tu zodpovědnost cítím."

Soupeři budou stejní jako loni
Ferrari skončilo v minulém roce na čtvrtém místě poháru konstruktérů a očekává, že letos bude znovu bojovat se všemi stájemi, jež skončily před ním.

"Mercedes, McLaren a Red Bull jsou podle mě spolu s Ferrari týmy, které budou bojovat o letošní šampionát," uvedl Domenicali.

Všechny top týmy mají silné jezdecké dvojice a Domenicali věří, že Alonso a Massa společně posunou Ferrari vpřed.

"Určitě budou dobře spolupracovat," řekl. "Jsou to skvělí jezdci, velmi talentovaní. Z různých důvodů chtějí sami sobě a všem ukázat, jak jsou silní, a priority v našem týmu jsou jasné. Číslem 1 je tým. Jezdci budou spolu bojovat, musí respektovat, že rychlejší bude vpředu a nejdůležitější ze všeho je tým."

Domenicali nemá obavy, že by se do konfliktu dostaly latinské temperamenty. O jednoho oblíbeného pilota však Maranello letos přišlo, do formule 1 se vrátil Michael Schumacher a přestoupil k týmu Mercedes GP.

"Z osobního hlediska jsem trochu smutný," reagoval Domenicali. "Považovali jsme Michaela za člena naší rodiny. Nesmíme zapomínat, že s námi dosáhl velkých úspěchů. Ale teď ho musíme považovat za soupeře. Víme, že bude velmi silný, je to skvělý jezdec a jedinečný člověk. Je to další motivace pro tým, aby ukázal, že je Ferrari nejlepší na světě."

Šéf Scuderie také potvrdil test Valentina Rossiho se starším vozem 20. a 21. ledna v Barceloně.

Bojovat se zřejmě bude podle jiných pravidel
Ferrari dlouhodobě volá po stabilitě pravidel a má tím na mysli především ta technická. Ještě před začátkem sezóny však podle Domenicaliho zřejmě dojde k úpravám Sportovních regulí.

"V lednu budeme mít důležité jednání s FIA, snažíme se vylepšit podívanou a přemýšlíme o změně bodovacího systému, možná také počtu zastávek a typů pneumatik," uvedl. "Děje se toho hodně a je důležité, abychom vše uzavřeli před koncem měsíce. Protože pak budeme mít měsíc a půl na to, abychom se ujistili, že všichni lidé ve formuli 1, média a fanoušci změnám rozumí. Protože to je klíčové pro důvěryhodnost našeho sportu."

Dlouhodobý výhled s KERS
Ferrari tvořilo loni s McLarenem osamělou dvojici týmů, která nasadila systém na rekuperaci kinetické energie téměř ve všech závodech. V rámci snižování nákladů se KERS všechny týmy v roce 2010 vzdaly, ale Domenicali prozradil, že usiluje o návrat tohoto systému do formule 1 v roce 2011.

"Všechny týmy se dohodly, že nebudou používat KERS z nákladových důvodů v roce 2010. Ale naším cílem je, aby se KERS, do kterého jsme hodně v roce 2009 investovali, vrátil v roce 2011. V oblasti snižování nákladů máme důležitý cíl, ale na tomhle pracujeme."

"Co se týče aerodynamické výkonnosti, bude nutné snížit přítlak vozů. A jsem si jistý, že se během příštích několika měsíců dozvíme, jak na tom v roce 2011 budeme."

Další článek: Test Michaela Schumachera v GP2 - jízdy