Vedení Ferrari se nevzdává naděje na zvýšení počtu testovacích dní, při přemlouvání soupeřů chce použít argument nových motorů. Tentokrát má naději na úspěch. AKTUALIZOVÁNO
Testů je ve formuli 1 čím dál méně, letos se týmy dobrovolně vzdaly dalších čtyř dnů, před sezónou jich na okruzích strávily jen 12. A to i když Ferrari dlouhodobě tlačí na opačný postup.
"Situace s testy je absurdní," řekl šéf Scuderie Stefano Domenicali pro F1 Racing. "Nakonec je to absurdní, to slovo používám znovu, že nemůžeme využívat tuto trať (Fiorano)."
"Používám příklad našeho předsedy (Montezemola), je to jako jít hrát fotbal poté, co jste se jen podívali na simulaci v počítači. Před pár lety jsme zašli moc daleko a teď jsme moc daleko na druhé straně. Takže se teď snažíme přesvědčit ostatní týmy, že potřebujeme najít jinou rovnováhu. A já věřím, že najdeme řešení."
O vyšším počtu testů hovoří Ferrari několik let, ale stále naráží na odmítavý postoj soupeřů. Domenicali doufá, že by je mohl přesvědčit novými motory, ale jak prozradil Charlie Whiting, ostatní týmy ani v nich nespatřují důvod navyšovat počet testů.
"Až ostatní uvidí, kolik práce se musí udělat na pravidlech 2014, myslím, že také rádi stráví více času na trati," dodal optimisticky Domenicali.
Aktualizace
Zdá se, že by vyšší počet testů nemusel být nereálný, alespoň dočasně příští rok kvůli novým pohonným jednotkám. Ačkoliv Renault dříve říkal, že změn není potřeba, teď změnil názor.
"Je tu podle všeho docela vyspělý návrh mít další blok testů, se kterým zcela souhlasíme," řekl zástupce šéfa Renaultu Sport F1 Rob White pro Autosport.
"Nevím, jaký by měl formát, nebo kde by se uskutečnil, ale předpokládáme, že by to byl dodatečný blok testů pro všechny týmy a že by nebyl dobrovolný, protože ho budou chtít a potřebovat všichni."
Podle Whita by dodatečné testy musely uskutečnit až příští rok, letos nové motory připravené ještě nebudou. Formule 1 by se tak vrátila ke čtyřem testům, které byly běžné v minulých letech.