Ferrari se rozloučilo se svým osmiválcem 056

Před odjezdem do Bahrajnu proběhlo v Maranellu loučení s motorem, který Ferrari používalo ve svých monopostech do konce loňské sezóny.
Ferrari se rozloučilo se svým osmiválcem 056

Osmiválec 056 začal svoji službu v roce 2006 a ve vozech pracoval celkem osm let. Jeho nástupcem je letošní šestiválec 059.

Osmiválec o objemu 2,4 litru vyrobený Ferrari absolvoval celkem 139 Grand Prix. Získal dva konstruktérské tituly (2007 a 2008) a jeden jezdecký (2007 - Kimi Räikkönen).

Během své éry vyhrály maranellské osmiválce 39 Grand Prix, což představuje 28procentní úspěšnost, získaly 122 pódiových umístění, 29 pole position a 48 nejrychlejších kol v závodech.

Paradoxem je, že když motor 056 začínal v roce 2006, kromě ferrari poháněl také pozdějšího velkého rivala red bull. Svoji první pole position získal motor hned při svém debutu v Bahrajnu, na své první vítězství musel čekat čtyři závody do San Marina. Poslední vítězství si připsal loni ve Španělsku.

Kromě Red Bullu byly zákazníky Ferrari v éře osmiválců také týmy Toro Rosso, Spyker, Force India a Sauber. Jediné netovární vítězství motoru zajistil Sebastian Vettel v Monze 2008 ve voze toro rosso.

Ferrari na okruzích použilo celkem 185 osmiválcových motorů, 264 z nich nasadili jeho zákazníci. V maranellských vozech motory odjely celkem 209200 km, v zákaznických 359735 km. Ve vedení závodu se motor 056 ocitl 11035 km, z toho jich měli na svědomí zákazníci 467.

Další článek: Jak funguje pětisekundová penalizace

17:41 | Andreas Seidl si myslí, že nejlepší auto ze středu pole má nyní Racing Point.
11:18 | Red Bull vloni utratil 237,3 milionu liber, což je o 2,3 milionu méně než v roce 2018.
30. září | Max Verstappen dnes slaví 23. narozeniny.
29. září | Ještě upřesnění: Ilott nahradí v prvním tréninku Grosjeana, Schumacher zase Giovinazziho.