Ferrari se rozhodlo taktizovat, jeho piloti zvolili odlišné strategie

Zatímco Felipe Massa své měřené kolo odjel standardně na měkké směsi, Fernando Alonso svůj čas zaznamenal na středně tvrdých pneu. [AKTUALIZOVÁNO]
Ferrari se rozhodlo taktizovat, jeho piloti zvolili odlišné strategie

Osmé místo na startu Alonsa nestaví do role favorita, avšak Španěl sám tvrdí, že daná situace je za současných podmínek optimální. Měkká směs podle jeho názoru v Indii nepracuje dobře, a tak start na středních pneumatikách považuje za lepší.

"Se strategií jsem spokojen. Nejlepší, co tým mohl udělat, bylo zvolit pro své jezdcé dvě odlišné strategie. V určité fázi závodu se budeme trápit a bude potřeba přezout na měkkou sadu, na což musíme být připraveni. Kdybychom měli stejnou strategii, nic by to neřešilo, protože na soupeře rychlostně ztrácíme. Teprve zítra se dozvíme, jaká z vybraných taktik byla tou lepší. Lepší strategie vyhraje.

Vážně je zatím těžké předpovědět, jak se to bude vyvíjet. Třeba v Německu jsme měli problémy s měkkou směsí, a tak jsme startovali na primární směsi. Jenže pak se ukázalo, že měkké pneumatiky vydržely mnohem déle, než se čekalo. Pokud měkké pneu zítra vydrží a podmínky tomu budou nakloněny, nebudou mít lidé vpředu žádné potíže. Měkké pneu ale nejsou dobré. To není přání, ale realita. Pokud budou katastrofální, mohlo by to lidem způsobovat nepříjemnosti," prohlásil Alonso.

Felipe Massa zvolil opačnou strategii, v kvalifikaci sáhl po obvyklejší měkké směsi, a skončil pátý.

"S kvalifikací jsem relativně spokojen, přestože se mi nepodařilo zajet bezchybné kolo. Bohužel jsem ztratil čas ve druhém sektoru, což mě stálo jednu nebo dvě pozice. To se ale občas stane, a budeme se maximálně snažit, abychom to napravili. Na rozdíl od mého kolegy a několika jiných jezdců jsem se rozhodl kvalifikovat na měkké sadě. Nechtěl jsem totiž opakovat chybu z Nürburgringu. Bude zajímavé sledovat, která volba byla lepší. Odpověď na to můžeme dostat po prvním stintu. Hodně bude záležet na chování pneumatik. Dnes to sice vypadalo, že střední směs je výrazně odolnější, ale s postupným pogumováním tratě se životnost měkké směsi může také značně prodloužit. Vzhledem k rozmanitosti strategií se může stát všelicos. Pokusím se na startu dostat před Webbera, který startuje na středních pneu. Doufám, že jsem si vybral dobře, a že budu mít povedený závod," prozradil po kvalifikaci Massa.

Další článek: Marussia díky Bianchimu porazila Caterham

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00