Ferrari se ptá na legálnost zavěšení. Problém pro Mercedes?

Ferrari se ptá na legálnost zavěšení. Problém pro Mercedes?

Propojení přední a zadní nápravy (FRIC) je už pár let zakázáno. Týmy se přesto snaží nějakým způsobem zlepšit stabilitu šasi. Nejdál je v tomto ohledu zřejmě Mercedes.

Veškerá řešení musí být v souladu s článkem 3.15 technických pravidel, který zakazuje využívání pohyblivých zařízení pro zlepšení aerodynamických vlastností auta.

Podle Autosportu Ferrari před Vánocemi zaslalo FIA dopis. Hlavní designer Scuderie Simone Resta se ptal Charlieho Whitinga na systém, který Ferrari zvažuje.

„Uvažujeme o zavedení zařízení týkajících se systému zavěšení. Domníváme se, že by nám mohly pomoci k výkonnostnímu zlepšení prostřednictvím odezvy, která je komplexnější funkcí zatížení kol, než je ta, které by bylo dosaženo jednoduchou kombinací pružin, tlumičů a inerterů,“ uvedl Resta.

„Ve všech případech by byly instalovány mezi určité kombinace odpružené části vozu a dvěma vahadly zavěšení na jedné ose. To vše v zájmu dosažení podobného efektu, jaký nabízel systém FRIC, ale bez potřeby propojení přední a zadní části vozu.“

Podle toho, jak Ferrari systém popsalo, by podle Whitinga nejspíše šlo o porušení článku 3.15.

Ferrari podobným dotazem rozproudilo diskusi, do které se zapojily také ostatní týmy. V krajním případě může vést situace k tomu, že systémy některých týmů budou oficiálně nelegální.

Týmy se tak musí rozhodnout, zda i nadále pracovat na zavěšení, které je nyní pod drobnohledem FIA a může být nakonec shledáno jako nelegální, nebo se pustit rovnou konzervativnější cestou, ale samozřejmě za cenu ztráty výkonu, který systém přináší.

Foto: Getty Images / Lars Baron

Doporučujeme

Články odjinud