Ferrari se ptá na legálnost zavěšení. Problém pro Mercedes?

Propojení přední a zadní nápravy (FRIC) je už pár let zakázáno. Týmy se přesto snaží nějakým způsobem zlepšit stabilitu šasi. Nejdál je v tomto ohledu zřejmě Mercedes.
Ferrari se ptá na legálnost zavěšení. Problém pro Mercedes?

Veškerá řešení musí být v souladu s článkem 3.15 technických pravidel, který zakazuje využívání pohyblivých zařízení pro zlepšení aerodynamických vlastností auta.

Podle Autosportu Ferrari před Vánocemi zaslalo FIA dopis. Hlavní designer Scuderie Simone Resta se ptal Charlieho Whitinga na systém, který Ferrari zvažuje.

„Uvažujeme o zavedení zařízení týkajících se systému zavěšení. Domníváme se, že by nám mohly pomoci k výkonnostnímu zlepšení prostřednictvím odezvy, která je komplexnější funkcí zatížení kol, než je ta, které by bylo dosaženo jednoduchou kombinací pružin, tlumičů a inerterů,“ uvedl Resta.

„Ve všech případech by byly instalovány mezi určité kombinace odpružené části vozu a dvěma vahadly zavěšení na jedné ose. To vše v zájmu dosažení podobného efektu, jaký nabízel systém FRIC, ale bez potřeby propojení přední a zadní části vozu.“

Podle toho, jak Ferrari systém popsalo, by podle Whitinga nejspíše šlo o porušení článku 3.15.

Ferrari podobným dotazem rozproudilo diskusi, do které se zapojily také ostatní týmy. V krajním případě může vést situace k tomu, že systémy některých týmů budou oficiálně nelegální.

Týmy se tak musí rozhodnout, zda i nadále pracovat na zavěšení, které je nyní pod drobnohledem FIA a může být nakonec shledáno jako nelegální, nebo se pustit rovnou konzervativnější cestou, ale samozřejmě za cenu ztráty výkonu, který systém přináší.

Foto: Getty Images / Lars Baron

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
14. srpna | Před 29 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Guenther Steiner si nemyslí, že nové partnerství mezi Sauberem a Ferrari ovlivní vztah mezi Haasem a Ferrari.
10. srpna | F1 2018 odkaz
10. srpna | Liberty prozradila, že Carey je placen podle toho, kolik F1 vydělá...

Nejčtenější články

Hamilton jmenoval dva týmy, za které by mohl jezdit. Změnu ale neplánuje

Hamilton jmenoval dva týmy, za které…

Lewis Hamilton jmenoval dva týmy, u kterých by si dokázal představit, že by by za ně v F1 jezdil. Změnu ale neplánuje. Odchod z Mercedesu podle něj znamená odchod z F1.

14.  8.  2017 | | 73 N/A
Ferrari podle Vettela přišlo na slabé stránky svého letošního vozu

Ferrari podle Vettela přišlo na slab…

Ferrari odhalilo slabé stránky svého letošního monopostu a ví, jak si udržet své šance v boji o letošní titul mistra světa formule 1, říká Sebastian Vettel.

13.  8.  2017 | | 89 N/A
Motokára. Stroj, na který nedají dopustit ani zkušení jezdci

Motokára. Stroj, na který nedají dop…

Motokáry jsou tradičně vnímány jako tréninkový prostředek pro budoucího hvězdy, ale ke zlepšení svých schopností jich využívá i řada předních závodníků.

13.  8.  2017 | | 11 N/A
Takhle nebrečel ani při prvním vítězství! Nové video Barrichella

Takhle nebrečel ani při prvním vítěz…

Nedávno jsme zde měli video, ve kterém je zachycen Rubens Barrichello ve voze GT. Za volantem je jeho patnáctiletý syn Eduardo. Barrichella synova jízda značně dojala.

11.  8.  2017 | | 4 N/A
Vandoorne: Alonsovi už stačím

Vandoorne: Alonsovi už stačím

Belgickému mladíkovi ze stáje McLaren roste sebevědomí s každým závodním víkendem. Po posledních velkých cenách již Stoffel Vandoorne dokonce věří, že může v zajetých časech konkurovat svému stájovému kolegovi Fernandu Alonsovi.

12.  8.  2017 | | 81 N/A