Ferrari se ptá na legálnost zavěšení. Problém pro Mercedes?

Propojení přední a zadní nápravy (FRIC) je už pár let zakázáno. Týmy se přesto snaží nějakým způsobem zlepšit stabilitu šasi. Nejdál je v tomto ohledu zřejmě Mercedes.
Ferrari se ptá na legálnost zavěšení. Problém pro Mercedes?

Veškerá řešení musí být v souladu s článkem 3.15 technických pravidel, který zakazuje využívání pohyblivých zařízení pro zlepšení aerodynamických vlastností auta.

Podle Autosportu Ferrari před Vánocemi zaslalo FIA dopis. Hlavní designer Scuderie Simone Resta se ptal Charlieho Whitinga na systém, který Ferrari zvažuje.

„Uvažujeme o zavedení zařízení týkajících se systému zavěšení. Domníváme se, že by nám mohly pomoci k výkonnostnímu zlepšení prostřednictvím odezvy, která je komplexnější funkcí zatížení kol, než je ta, které by bylo dosaženo jednoduchou kombinací pružin, tlumičů a inerterů,“ uvedl Resta.

„Ve všech případech by byly instalovány mezi určité kombinace odpružené části vozu a dvěma vahadly zavěšení na jedné ose. To vše v zájmu dosažení podobného efektu, jaký nabízel systém FRIC, ale bez potřeby propojení přední a zadní části vozu.“

Podle toho, jak Ferrari systém popsalo, by podle Whitinga nejspíše šlo o porušení článku 3.15.

Ferrari podobným dotazem rozproudilo diskusi, do které se zapojily také ostatní týmy. V krajním případě může vést situace k tomu, že systémy některých týmů budou oficiálně nelegální.

Týmy se tak musí rozhodnout, zda i nadále pracovat na zavěšení, které je nyní pod drobnohledem FIA a může být nakonec shledáno jako nelegální, nebo se pustit rovnou konzervativnější cestou, ale samozřejmě za cenu ztráty výkonu, který systém přináší.

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Haryanto se do F1 nevrátí, bude vyrábět bloky

12:46 | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
11:48 | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.
19. září | F1 má tento víkend volno, ale večer ve 21:00 se jede závod IndyCar na slavném okruhu Laguna Seca. Sledovat ho můžete prostřednictvím služby DAZN (stojí 39 Kč měsíčně).
17. září | Vůz Alfy Romeo z roku 2018 se přesouvá. Nyní je k vidění v Brně u čerpací stanice Benzina Bystrcká 1276/36b. Bude tam do 23. září. Pak zamíří do Ostravy.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00