Ferrari se přiblížilo Red Bullu, okruh v Koreji jeho vozu sedí

Fernando Alonso bude sice znovu na startovním roštu stát až za Sebastianem Vettelem, ztráta na vozy rakouské stáje je ale o poznání menší, než tomu bylo před týdnem v Japonsku.
Ferrari se přiblížilo Red Bullu, okruh v Koreji jeho vozu sedí

Tehdy zaostal Španěl za Vettelem o více než jednu vteřinu, zatímco v korejské kvalifikaci ztratil na vítězného Marka Webbera 'pouze' tři desetiny, a to i přesto, že Ferrari během uplynulého týdne na svůj vůz žádné velké úpravy nenasadilo. Hlavní zásluhu na tom podle Alonsa má charakteristika zdejší trati, která F2012 vyhovuje o poznání lépe než okruh v Suzuce.    

"Řekl bych, že v porovnání s Japonskem, které bylo před týdnem, jsme udělali krok vpřed, a to jak vzhledem k naší startovní pozici, tak i ke ztrátě na špičku. Můžete vidět, že tato trať našemu autu sedí lépe (než Suzuka), protože je to v podstatě to samé auto, se kterým jsme závodili v Japonsku," podotýká Alonso, který zítra odstartuje ze čtvrtého místa.

Přitom nechybělo mnoho a dvojnásobný šampión nemusel postoupit ani z úvodní části kvalifikace. V ní totiž zajel až šestnáctý nejrychlejší čas: "Mé druhé kolo v Q1? Byl jsem hodně opatrný, abych přiliš neopotřeboval pneumatiky, protože jsem věděl, že je použijeme později v Q2. Myslím si, že zítra můžeme mít dobrý závod: možná ztratím nějaká místa na startu, protože startuju ze špinavé strany tratě, ale ukázali jsme, že v dlouhých jízdách máme dobrou rychlost, takže bychom měli být schopni udržet se ve vedoucí skupině."

Alonsovým zítřejším úkolem bude pochopitelně projet pod šachovnicovým praporkem dříve než Sebastian Vettel, na kterého má stále čtyřbodový náskok. Ten však teď není podle Španěla tolik důležitý, body se budou sčítat až na konci sezony.

"Náš zítřejší cíl? To je velmi jednoduché: dokončit před Vettelem. Odteď nebude záležet na tom, kolik bodů celkově získám, ale abych získal o jeden bod více než můj nejbližší rival. Může se stát, že možná přijdu o vedení v šampionátu a na poslední závod přijedu se čtyřiadvacetibodovou ztrátou, záleží však na tom, abyste byli v (celkové) klasifikaci první po skončení Velké ceny Brazílie. Jaké výhody má Red Bull? Rychlejší vůz, my ale máme lepší tým," uzavírá Alonso v bojovném duchu.

Slibnou formu Ferrari na okruhu Jeongam potvrdil šestým místem na startu závodu také Španělův týmový kolega Felipe Massa. Ten tak nadále pokračuje ve zlepšených výkonech. "Byla to docela dobrá kvalifikace, i když to nebylo perfektní" hodnotí Massa. "Udělal jsem několik malých chyb, které mě stály možná jedno nebo dvě místa. Tak jako tak, šesté místo rozhodně není katastrofa."

"Dnes bylo nejdůležitější věcí to, že se nám podařilo postoupit z Q2: to znamená, že z tohoto úhlu pohledu, jsme udělali významný krok kupředu. V minulosti jsme viděli, že v dlouhých jízdách jsme daleko konkurenceschopnější než v souboji s časem na jedno kolo, a doufáme, že se tato historie bude zítra opakovat a my budeme moci bojovat s těmi, kdo startují před námi. V kvalifikaci jsou minimálně dva vozy rychlejší než my, v závodě je ale situace odlišná."

Podle Brazilce bude opět klíčové zvolit správnou strategii a vyhýbat se kolizím v úvodním kole. Z Romaina Grosjeana, který startuje jako sedmý, si Massa těžkou hlavu nedělá. "Musíme přijít s dobrou strategií, snažit se dostat z pneumatik co nejvíc. Nezdá se, že by se tu moc opotřebovávaly. První zatáčka je velmi utažená, doufáme, že budeme mít normální start. Že Grosjean startuje blízko mě? Myslím si, že rozumí, jak se má chovat, takže se toho nijak zvlášť neobávám," dodává.

Diskuze (192) Další článek: Lotus se celkově zlepšil, ovšem není to jen zásluha výfuků