Ferrari se přepočítalo, proto Massa vypadl už v první části

DOPLNĚNÉ VYDÁNÍ.
Klepněte pro větší obrázekZa dnešní překvapivý konec Felipeho Massy už v první části kvalifikace mohla strategická chyba týmu. Massa ani nevyjel k poslednímu pokusu, protože si inženýři Ferrari mysleli, že mu jeho dosavadní čas bude na postup stačit. Nestačil, Brazilec uvízl šestnáctý.

„Tým si myslel, že to na první patnáctku stačí. Abych byl upřímný, asi jsem tomu věřil taky. Když jsem zajížděl do boxů, byl jsem čtvrtý. Chvíli jsem pak zůstal v první sedmičce, a když jsem se začal propadat, už nebyl čas vyjet zpátky na trať,“ řekl Massa.

Manažer stáje Luca Baldisserri přiznal, že tým zaspal. „Rozhodli jsme se na měkkých pneumatikách odjet jen jedno kolo, abychom si je šetřili pro další části. Protože jsme se báli deště, chtěli jsme zajet naše nejrychlejší kola hned na začátku. Pak jsme nezareagovali dost rychle, když se ukázalo, že se trať zrychlila mnohem víc, než jsme čekali, a naši jezdci se propadají níž a níž,“ vysvětlil Baldisserri.

„Nikdy bych nevěřil, že se propadnu až na šestnácté místo. Na jedenácté, dvanácté možná, ale ne na šestnácté,“ nevycházel Massa z úžasu.

Ferrari podle něj podcenilo situaci, protože si ještě nezvyklo na fakt, že už není vedoucí tým soutěže. „Asi pořád uvažujeme jako v dobách, kdy jsme měli velice konkurenceschopné auto a do první desítky jsme vždycky snadno procházeli třeba i na tvrdých pneumatikách,“ připustil.

„Jel jsem na nové měkké sadě. Bylo to slušné, ale nebylo to perfektní. V prvním kole jsem byl moc široký v zatáčce číslo čtrnáct, v druhém jsem se zlepšil o dvě desetiny vteřiny,“ popsal Massa své kvalifikační pokusy.

„Jsem strašně zklamaný. Kdybych skončil šestnáctý proto, že nemáme dobré auto, přijmul bych to, ale takhle to bolí mnohem víc. Můžu obviňovat sebe, inženýry a vůbec všechny, kteří byli v garáži a koukali na ty časy. Byla to kolektivní chyba. Je to budíček. Musíme si uvědomit, že každá část kvalifikace je těžká,“ dodal.

Massův týmový kolega Kimi Räikkönen se prokousal až do finálové části, ale na jezdce Brawnu, Toyoty a Red Bullu nestačil. Skončil devátý. Odstartuje však sedmý díky předchozím penalizacím Rubense Barrichella a Sebastiana Vettela.

„Abych byl upřímný, v tuhle chvíli je náš největší problém to, že nejsme dost rychlí. Není žádná konkrétní oblast, kde by auto zaostávalo, ale chybí nám přilnavost,“ řekl Räikkönen. „Musíme se zlepšit a k tomu je nutné, aby se co nejdřív ujasnila pravidla. Potřebujeme vědět, kterým směrem můžeme jít,“ dodal pravděpodobně v narážce na současný spor o difuzory.

„Zítra to bude těžké. Zkusíme ze startu vytěžit, co se dá. Rovinka je tu dlouhá a široká, a my jsme konkurenceschopní, jak jsme včera viděli. Oba typy pneumatik fungují na delší vzdálenosti dobře, tak toho zkusíme využít,“ popsal Fin.

Šéfa týmu Stefana Domenicaliho dnešní výsledek nijak nepotěšil. „Není to výsledek podle našich očekávání. Hořkou příchuť má hlavně to, jak jsme se vypořádali s první částí kvalifikace. Špatně jsme to odhadli a draze jsme za to zaplatili. Zítra to bude těžký závod. Ale v Austrálii jsme viděli, že stát se může všechno, tak musíme být připravení popadnout příležitost za pačesy. Už si nemůžeme dovolit dělat chyby,“ varoval.
Další článek: Renault: Zlepšujeme se, ale pořád to není ono

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.