Ferrari dlouhodobě nepatří k nejlepším týmům, co se rychlosti zastávek v boxech týká. V Maranellu to proto chtějí změnit.
V rámci hodnocení týmů F1 podle rychlosti zastávek v boxech se Ferrari umístilo na čtvrtém místě, když v tomto ohledu nestačilo na Red Bull, McLaren a AlphaTauri. I když se nejedná o nejdůležitější věc, určitou vypovídající hodnotu žebříček s oficiálním názvem DHL Fastest Pit Stop Award jistě má.
O tom, že nejsou v Maranellu se svými zastávkami spokojeni, vypovídá i fakt, že italský tým před nadcházející sezonou zintenzivnil trénink pit stopů, aby při velkých cenách v rozhodujících okamžicích neztrácel drahocenný čas.
Před vypuknutím sezony v Bahrajnu chce proto Ferrari absolvovat 1000 tréninkových zastávek.
Důležitý je průměr, nikoliv rekordy
Hlavní závodní inženýr Diego Ioverno pro italskou verzi webu Motorsport vysvětlil, že u zastávek nejde primárně o absolutní rychlost, ale spíše o vyrovnanost.
„V loňském roce jsme 73 procent zastávek zvládli pod tři sekundy, ale to nestačí. Cílem bylo 80 procent a toho jsme nedosáhli,“ uvedl Ioverno s tím, že letos chce Ferrari zvládnout pod stanovenou hranici 84 procent pit stopů.
„Nechceme rovněž, aby více než devět procent zastávek bylo delších než 4,5 sekundy. Pro srovnání – Mercedes měl takto pomalých zastávek pouze čtyři procenta, i když byl v průměru o něco pomalejší než my,“ srovnal Ioverno.
Problémy při rotaci mechaniků
Sezony F1 jsou čím dál delší a letos je na programu dokonce 23 velkých cen. Z toho důvodu dochází k rotaci členů týmů, které se starají o zastávky v boxech. A právě v tomto ohledu mělo Ferrari problém.
„Při rotaci mechaniků docházelo při zastávkách v boxech k problémům, proto potřebujeme zvýšit jejich průměrnou úroveň. Letošní sezona bude velmi dlouhá,“ dodal závodní inženýr Ferrari.