Ferrari se před GP Číny soustředí na zajištění spolehlivosti

Pozávodní poradě v Maranellu dominovalo téma spolehlivosti techniky. Italové berou selhání vozu Fernanda Alonsa jako varování a přijali sérii opatření, která mají opakování problémů zabránit.

Skončila obvyklá pozávodní porada. Jaká byla atmosféra a jak dopadla analýza závodního víkendu v Sepangu?
Stefano Domenicali: "Naše pocity samozřejmě nebyly dobré, protože jsme si velmi dobře vědomi problémů, které nás během víkendu postihly. Závod bohužel charakterizovaly problémy se spolehlivostí, čelili jsme jim poprvé. Ale už jsme samozřejmě spustili v továrně sérii úkonů, které mají zabránit tomu, aby se tato situace v příští Grand Prix opakovala."

Převládá po návratu do Maranella lítost nad promarněnou šancí nebo uspokojení z vedení v obou šampionátech?
SD: "Samozřejmě je důležité si uvědomit, že vedeme oba šampionáty, protože bychom neměli zapomínat, v jaké jsme byli situaci loni touto dobou. Takže to je pozitivní věc. Na druhé straně je tu skutečnost, že jsme v poslední Grand Prix nezískali body, které jsme podle našeho názoru měli. A to dobré není. Jak jistě víte, měli jsme problémy se spolehlivostí u Fernandova motoru a převodovky, ale pro závod byla samozřejmě rozhodující chyba, kterou tým udělal v kvalifikaci."

Teď zavítá formule 1 do Číny. Budou na voze F10 nové díly a jaké jsou pocity Scuderie před tímto závodem?
SD: "Na začátku roku jsme řekli, že tým, který dokáže v každém závodě nasadit spolehlivý balík vylepšení, vyhraje na konci roku šampionát. A to je přístup, který chceme mít. V Číně budeme mít tedy menší úpravy aerodynamiky. Doufejme, že to bude stačit na to, abychom se udrželi vpředu. Doufejme také, že tento komplet bude spolehlivý, abychom byli konkurenceschopní."

Diskuze (34) Další článek: Schumacherova zpětná vazba zapůsobila i na FIA
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.