Ferrari se před GP Číny soustředí na zajištění spolehlivosti

Pozávodní poradě v Maranellu dominovalo téma spolehlivosti techniky. Italové berou selhání vozu Fernanda Alonsa jako varování a přijali sérii opatření, která mají opakování problémů zabránit.

Skončila obvyklá pozávodní porada. Jaká byla atmosféra a jak dopadla analýza závodního víkendu v Sepangu?
Stefano Domenicali: "Naše pocity samozřejmě nebyly dobré, protože jsme si velmi dobře vědomi problémů, které nás během víkendu postihly. Závod bohužel charakterizovaly problémy se spolehlivostí, čelili jsme jim poprvé. Ale už jsme samozřejmě spustili v továrně sérii úkonů, které mají zabránit tomu, aby se tato situace v příští Grand Prix opakovala."

Převládá po návratu do Maranella lítost nad promarněnou šancí nebo uspokojení z vedení v obou šampionátech?
SD: "Samozřejmě je důležité si uvědomit, že vedeme oba šampionáty, protože bychom neměli zapomínat, v jaké jsme byli situaci loni touto dobou. Takže to je pozitivní věc. Na druhé straně je tu skutečnost, že jsme v poslední Grand Prix nezískali body, které jsme podle našeho názoru měli. A to dobré není. Jak jistě víte, měli jsme problémy se spolehlivostí u Fernandova motoru a převodovky, ale pro závod byla samozřejmě rozhodující chyba, kterou tým udělal v kvalifikaci."

Teď zavítá formule 1 do Číny. Budou na voze F10 nové díly a jaké jsou pocity Scuderie před tímto závodem?
SD: "Na začátku roku jsme řekli, že tým, který dokáže v každém závodě nasadit spolehlivý balík vylepšení, vyhraje na konci roku šampionát. A to je přístup, který chceme mít. V Číně budeme mít tedy menší úpravy aerodynamiky. Doufejme, že to bude stačit na to, abychom se udrželi vpředu. Doufejme také, že tento komplet bude spolehlivý, abychom byli konkurenceschopní."

Diskuze (34) Další článek: Schumacherova zpětná vazba zapůsobila i na FIA
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.