Ve formuli 1 platí zákaz testovat v průběhu sezóny už tři roky, ale Ferrari se stále učí s tímto faktorem pracovat. Je si jisté, že to nakonec zvládne.
Ferrari v minulosti hodně investovalo do testovací trati ve Fioranu a těžilo z toho především v době zlaté éry Michaela Schumachera. Testování se postupně omezovalo, až přišel úplný zákaz v roce 2009. "Testování na trati je nenahraditelné," konstatoval technický ředitel Ferrari Pat Fry v rozhovoru pro Autosport. "Dnes by to určitě vypadalo jinak, kdybychom mohli testovat, ale držíme se dohody Asociace týmu F1 o testování."
Scuderia měla nejlepší zázemí pro testování na trati, takže na zákaz doplatila nejvíc. "Ostatní týmy, které neměly tu luxusní možnost otevřít zadní dveře dílny a vyjet s vozem na trať, vložily své úsilí do simulací a rozvíjení těchto technologií, takže my je teď doháníme," vysvětloval Fry.
"A bude nám to ještě chvíli trvat. Takže se musíme zlepšit v ostatních oblastech, abychom dělali správná rozhodnutí i bez testování na trati. Ferrari na tom pracovalo už před mým příchodem a teď v tom pokračujeme. Nakonec se nám to podaří a budeme mít výhodu."
Italské stáji nezbývá než vyvíjet techniky simulací. Patří mezi ně nejen práce s počítačovými modely, ale také vývoj v aerodynamickém tunelu a na testovacích stolicích.
"Korelace (mezi testovacími a reálnými daty z tratě) nebude nikdy perfektní," pokračoval Fry. "Neustále se to vyvíjí. Ale hodně jsme se naučili a zlepšujeme se. Proto jsme v závěru sezóny nasazovali na trať nové díly, tak si totiž ověříte, jestli je korelace dobrá."
"Zlepšujeme se. Ještě to není perfektní. I kdyby se testovalo na trati, chtěli byste mít dobrou korelaci. Ale jakmile můžete používat matematické modelování pro analýzu vozu, a zjišťovat tak, co je rychlejší, umožňuje vám to dělat lepší rozhodnutí."