Technický ředitel Ferrari Pat Fry věděl už loni, že Scuderia potřebuje reorganizaci, ale chyběl pro ni dostatečný impuls.
Fry nahradil bývalého technického ředitele Alda Costu už v polovině loňské sezóny, ale k potřebným změnám týmu přistoupil až letos, když vyšlo najevo, že má nový monopost F2012 nemalé problémy.
"Když vyvíjíte a měníte organizaci, musíte být opatrní," vysvětloval pro Autosport. "Musíte postupovat logicky a lidé tomu musí věřit, aby šla organizace vpřed. My jsme udělali hodně domácích úkolů a věděli jsme mnoho (o potřebných změnách), ale nebyli jsme dost odvážní, abychom udělali ten poslední krok a změnili vše."
"V podstatě nám k tomu pomohl budíček (špatné auto v testech) na začátku února. Množství úsilí a vášně v továrně je neuvěřitelné, jen je třeba vše spojit dohromady a pracovat. Teď děláme obrovské kroky a zlepšujeme se. Výsledky ukazují, čeho jsou tito lidé schopní."
Jedním z hlavních Fryových úkolů bylo tým přesměrovat na vývoj pomocí počítačů. Ze slavné éry Todta, Brawna a Byrna bylo Ferrari zvyklé vyvíjet auto především pomocí testování na okruzích. Dramatickému omezení testů, které platí od roku 2009, se špatně adaptovalo, napravit to musel Fry.
Fry měl zkušenosti s budováním vývoje založeném na CFD, simulátorech a jiných továrních nástrojích z McLarenu. Hlavní představitelé ´staré školy´, která byla orientována na testování na tratích, už jsou z Ferrari pryč. Byrne sice působí v Maranellu jako konzultant, ale s týmem F1 nespolupracuje.