Ferrari se odhodlalo ke změnám, až když přišly velké problémy

Ferrari se odhodlalo ke změnám, až když přišly velké problémy

Technický ředitel Ferrari Pat Fry věděl už loni, že Scuderia potřebuje reorganizaci, ale chyběl pro ni dostatečný impuls.

Fry nahradil bývalého technického ředitele Alda Costu už v polovině loňské sezóny, ale k potřebným změnám týmu přistoupil až letos, když vyšlo najevo, že má nový monopost F2012 nemalé problémy.

"Když vyvíjíte a měníte organizaci, musíte být opatrní," vysvětloval pro Autosport. "Musíte postupovat logicky a lidé tomu musí věřit, aby šla organizace vpřed. My jsme udělali hodně domácích úkolů a věděli jsme mnoho (o potřebných změnách), ale nebyli jsme dost odvážní, abychom udělali ten poslední krok a změnili vše."

"V podstatě nám k tomu pomohl budíček (špatné auto v testech) na začátku února. Množství úsilí a vášně v továrně je neuvěřitelné, jen je třeba vše spojit dohromady a pracovat. Teď děláme obrovské kroky a zlepšujeme se. Výsledky ukazují, čeho jsou tito lidé schopní."

Jedním z hlavních Fryových úkolů bylo tým přesměrovat na vývoj pomocí počítačů. Ze slavné éry Todta, Brawna a Byrna bylo Ferrari zvyklé vyvíjet auto především pomocí testování na okruzích. Dramatickému omezení testů, které platí od roku 2009, se špatně adaptovalo, napravit to musel Fry.

Fry měl zkušenosti s budováním vývoje založeném na CFD, simulátorech a jiných továrních nástrojích z McLarenu. Hlavní představitelé ´staré školy´, která byla orientována na testování na tratích, už jsou z Ferrari pryč. Byrne sice působí v Maranellu jako konzultant, ale s týmem F1 nespolupracuje.

Doporučujeme

Články odjinud