Ferrari se nepodařilo dostat před Williams na konečné třetí místo

Fernando Alonso a Kimi Räikkönen uzavřeli sezónu na devátém a desátém místě. V konečném hodnocení poháru konstruktérů tak stáj Ferrari obsadila čtvrtou pozici.
Ferrari se nepodařilo dostat před Williams na konečné třetí místo

Dvojnásobný mistr světa, pro kterého byla Velká cena Abú Dhabí posledním závodem v barvách italské stáje, skončil v celkovém hodnocení na šesté pozici.

„Dnes skončilo mé působení ve Ferrari, stejně jako skončila letošní sezóny, ve které, i když jsme nebyli schopni moc co dělat proti technické dominanci našich konkurentů, jsme bojovali až do samotného konce. Dnešní závod byl náročný, zároveň pro mě ale velmi emocionální. Po pěti letech není snadné dát sbohem týmu, se kterým jsem tolik vyrostl jako jezdec i jako člověk. Děkuji všem fanouškům za podporu. Bude mi chybět tým, fanoušci a Itálie. I když se naše cesty rozdělí, tak mám pocit, že jsem prožil jedinečnou zkušenost, kterou by si přál zažít každý pilot formule 1,” řekl Alonso.

Dva body za desáté místo si v posledním závodě připsal Kimi Räikkönen, který pro příští rok u týmu zůstává, jeho týmovým kolegou se však stane Sebastian Vettel.

„Byl to velmi obtížný závod, už od začátku jsme ale věděli, že to na této trati pro nás bude obtížné.”

„Start byl dobrý, ale při první zastávce jsem ztratil pár pozic a od té chvíle jsem se už nedokázal posunout pořadím vpřed. Vůz se řídil dobře a já neměl žádný velký problém, dnes nám ale zkrátka chyběla rychlost. Po celou sezónu jsme čelili řadě problémů a vynaložili jsme obrovské úsilí k jejich vyřešení, hodně jsme se také naučili. Víme, jakým směrem se v práci vydat, abychom byli co nejdříve konkurenceschopní, a týmu v tomto naprosto věřím.”

Další článek: Prohlášení týmů po posledním závodě sezóny

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)