Ferrari se musí zlepšit, volá Alonso, Räikkönena zaskočila strategie

Již ne poprvé vybídl Fernando Alonso svůj tým Ferrari k nutnému zlepšení. V domácí Velké ceně Španělska totiž skončil pouze šestý a od vítěze Lewise Hamiltona málem dostal celé kolo.
Ferrari se musí zlepšit, volá Alonso, Räikkönena zaskočila strategie

V loňském roce Alonso po startu z pátého místa vybojoval domácí triumf. Letošní ročník se však nesl v úplně jiném duchu. Španěl totiž na vítězného Hamiltona ztratil minutu a půl a v cíli byl odmáván na šesté pozici.

„Bylo to těžké,” řekl v rozhovoru pro BBC. „Nic, co by nás překvapilo, po celý závod jsme měli velice špatnou přilnavost. Trápili jsme se na startu, v první zatáčce se nám nepovedlo získat žádné pozice a po 90% celého závodu jsme byli zaseknutí v provozu.”

Alonso si postěžoval, že se Ferrari za víkend Velké ceny Španělska nikam neposunulo a musí proto zabrat, chce-li se přiblížit čelu pole.

„Jsme v podobné pozici, bohužel. Letošní ztráta na Mercedes je neuvěřitelná, 90 sekund, takže všechna čest a my musíme zabrat, protože Mercedes ukazuje, jaký potenciál tahle auta mají.”

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Räikkönena zaskočila strategie Ferrari

Kimi Räikkönen po závodě nebyl spokojený se strategií svého týmu, ten totiž při výběru první zastávky v boxech upřednostnil Alonsa, přestože se Fin na trati nacházel před ním. Španěl absolvoval o jeden pitstop navíc a svého týmového kolegu v závěru na čerstvějších pneumatikách předjel.

Na dotaz, zda si myslí, že má Alonso u Ferrari vyšší prioritu, však Räikkönen odpověděl suše: „Jen jsem si chtěl něco vyjasnit. Samozřejmě se to moc nelišilo. Stejně jsme dojeli daleko za ostatními. Na výsledek to nemělo moc velký vliv," dodal Räikkönen.”

Alonso se "pouze snažil pokrýt Vettela"

Fernando Alonso taktiku Ferrari bránil tvrzením, že se snažil pokrýt Sebastiana Vettela: „Nevím, jak u Kimiho, ale mně už po dvou, třech kolech hodně klouzala záď, tak jsem se ptal, kdy můžeme stavět. Když přišel čas, zastavili jsme. Já se pak zasekl v provozu, tak jsem se před Kimiho nedostal.

Ve druhém stintu jsem znovu gumy rychle zničil, tak jsem se ptal, kdy můžeme zastavit. Řekli mi, že můžeme buď pokračovat a jet na dvě zastávky, nebo zastavit a absolvovat tři. Řekli mi, že Vettel jede na tři a když zastavíme hned, pokryjeme ho. Tak jsem řekl 'udělejme to'. To se nepovedlo, což je škoda.”

Technický ředitel týmu Pat Fry doplnil: „Uvážím-li, jak těžce se na téhle trati předjíždí, mohl něco změnit start, jenže pozice zůstaly víceméně stejné. Když už nebyla problémem spotřeba paliva, výkonnostní propad pneumatik ovlivňoval závod od startu do cíle.

Odmyslíme-li si oba mercedesy, byly časy různých týmů velice podobné, což znamenalo, že snaha někoho překonat v boxech nebo být někým překonán byla důležitější než samotná strategická volba. Ztráta na čelo pro nás rozhodně není překvapením a neodradí nás při práci, kterou musíme odvést, abychom zlepšili vůz.”

Další článek: Vettel: Tohle byla větší zábava než pouštět ostatní před sebe

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)