Ferrari se FIA ptalo na legálnost ráfku Mercedesu

Ferrari se dotázalo Mezinárodní automobilové federace na legálnost ráfku a náboje zadních kol Mercedesu.
Ferrari se FIA ptalo na legálnost ráfku Mercedesu

Ferrari se podle Autosportu podívalo na zoubek konstrukci ráfku a náboje zadních kol Mercdesu.

Stříbrné šípy nasadily nové ráfky ve Spa. Do Singapuru pak přivezly také upravený náboj.

Právě od těchto závodů je na tom Mercedes lépe než Ferrari, i když to nebude hlavní a jediný důvod.

Upravené ráfky a náboje mají pomoci ochlazovat zadní pneumatiky. Právě s přehříváním pneumatik a následnými puchýři se týmy v současné době potýkají.

Musíme šetřit pneumatiky, jinak se objeví puchýře, stěžuje si Bottas

Musíme šetřit pneumatiky, jinak se objeví puchýře, stěžuje si Bottas

Ferrari se nezeptalo na legálnost řešení náhodou. Red Bull měl v roce 2012 podobné řešení, které se však ukázalo jako nelegální. Bylo v rozporu s článkem 3.15 tehdejších Technických pravidel, který říká, že „každá konkrétní část vozu ovlivňující jeho aerodynamický výkon musí být pevně připojena na zcela odpruženou část vozu a musí zůstat nepohyblivá ve vztahu k odpružené části auta.“

Ferrari se na legálnost řešení Mercedesu ptalo zřejmě primárně z toho důvodu, že samo pracuje na podobném řešení a chtělo vědět, zda může pokračovat ve vývoji a řešení je legální, nebo zda Mercedes ve své snaze zašel až příliš daleko.

FIA o svém rozhodnutí informovala oba týmy. Řešení je prý v souladu s pravidly a je jiné než to, které před šesti lety zkoušel Red Bull.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (53) Další článek: Verstappen hází veškerou vinu na Renault a to není fér, říká Bell
11. listopadu | Hamilton se na sociálních sítích omluvil za svá včerejší slova, podle kterých byl Sirotkin neuctivý.
11. listopadu | Podle Toto Wolffa je Ferrari v Brazílii favoritem.
11. listopadu | Jenson Button se stal šampionem Super GT.
10. listopadu | Také Magnussen napomenut za pomalou jízdu při návratu do boxů.