Ferrari se dotázalo Mezinárodní automobilové federace na legálnost ráfku a náboje zadních kol Mercedesu.
Ferrari se podle Autosportu podívalo na zoubek konstrukci ráfku a náboje zadních kol Mercdesu.
Stříbrné šípy nasadily nové ráfky ve Spa. Do Singapuru pak přivezly také upravený náboj.
Právě od těchto závodů je na tom Mercedes lépe než Ferrari, i když to nebude hlavní a jediný důvod.
Upravené ráfky a náboje mají pomoci ochlazovat zadní pneumatiky. Právě s přehříváním pneumatik a následnými puchýři se týmy v současné době potýkají.
Ferrari se nezeptalo na legálnost řešení náhodou. Red Bull měl v roce 2012 podobné řešení, které se však ukázalo jako nelegální. Bylo v rozporu s článkem 3.15 tehdejších Technických pravidel, který říká, že „každá konkrétní část vozu ovlivňující jeho aerodynamický výkon musí být pevně připojena na zcela odpruženou část vozu a musí zůstat nepohyblivá ve vztahu k odpružené části auta.“
Ferrari se na legálnost řešení Mercedesu ptalo zřejmě primárně z toho důvodu, že samo pracuje na podobném řešení a chtělo vědět, zda může pokračovat ve vývoji a řešení je legální, nebo zda Mercedes ve své snaze zašel až příliš daleko.
FIA o svém rozhodnutí informovala oba týmy. Řešení je prý v souladu s pravidly a je jiné než to, které před šesti lety zkoušel Red Bull.
Foto: Getty Images / Mark Thompson