Ferrari se brání: Čárový kód není tabáková reklama

Scuderia Ferrari se ohradila proti nařčení, že by mohla porušovat evropskou legislativu prostřednictvím podprahové reklamy na tabákové výrobky. Italové tvrdí, že čárový kód nemá s Marlborem nic společného.

V Británii vznikla iniciativa, která žádá britskou a španělskou vládu, aby prošetřily možnou propagaci značky Marlboro na vozech, oblečení a týmovém vybavení Ferrari. "Tyto zprávy jsou založení na dvou předpokladech, že část zbarvení vozů formule 1 připomíná logo Marlbora a že dokonce i červená barva, která je na našich vozech tradiční, představuje formu tabákové reklamy," reagovalo Ferrari.

"Ani jeden z těchto argumentů není vědecky podložen, vychází jen z údajných studií, které nikdy nebyly zveřejněné v odborných časopisech. Ale co je důležitější, nejsou pravdivé. Tak zvaný čárový kód je nedílnou součástí zbarvení vozů a všech obrázků Scuderie, což dokazuje fakt, že se každý rok mění, příležitostně i v průběhu sezóny. Navíc, pokud by byl součástí reklamní kampaně, Philip Morris by na něj musel mít autorská práva."

Ferrari tvrdí, že partnerství mezi jeho týmem formule 1 a Marlborem spočívá v jiných aktivitách. Patří mezi ně návštěvy továrny, setkání s jezdci a propagace produktů v souladu s legislativou dané země. Logo Marlbora na voze Ferrari nebylo od roku 2007.

"Předpoklad, že by pouhý pohled na červené Ferrari mohlo být efektivnějším způsobem propagace než cigaretová reklama, je neuvěřitelný," dodává Ferrari. "Jak by pak mělo být hodnoceno rozhodnutí ostatních týmů formule 1 závodit v převážně červeném zbarvení nebo rozhodnutí spojit image jezdce se sportovním vozem stejné barvy? Možná tyto společnosti chtějí také propagovat kouření!"

"Je třeba podotknout, že červená je uznávaná jako barva italských závodních vozů od samotných začátků motorsportu z počátku 20. století. Pokud má docházet k nějaké asociaci, tak s naší společností, a ne s naším partnerem."

Doporučujeme

Články odjinud