Šéf Ferrari Stefano Domenicali zopakoval, že letošní monopost je evolucí svého předchůdce nejen kvůli stabilitě technických pravidel.
Ferrari rozdělilo svůj vývojový tým na dvě skupiny, jedna pracuje na letošním a ta druhá na voze 2014. Vývoj F138 začal na konci loňské sezóny.
"V pravidlech došlo jen k několika změnám, přesto jsme se rozhodli upravit všechny aspekty vozu, snažili jsme se posunout vpřed v každé oblasti, protože si myslíme, že s tímto novým vozem můžeme získat hodně výkonnosti," vysvětloval zástupce šéfdesignéra Simone Resta.
"Řekl bych, že se největší změny týkají předního zavěšení, které má vylepšenou konfiguraci, zatímco vzadu je zavěšení kol zcela nové. Také máme upravené bočnice s cílem vylepšit aerodynamiku v této oblasti, a konfigurace výfuků je zcela nová."
F138 však je a zůstane jasnou evolucí F2012. "Nemáme v plánu nic revolučního, ale spíš budeme implementovat, co už jsme doposud viděli," oznámil šéf týmu Stefano Domenicali.
"Dle mého názoru se seriózní tým musí soustředit na fakt, že v roce 2014 to bude z hlediska pravidel zcela nová sezóna, a proto se musíme zaměřit na správné využití zdrojů."
Cílem Ferrari pro letošní sezónu je samozřejmě boj o tituly, a to hned od začátku. "Pokud se v úvodní fázi sezóny dočkáme překvapení, budeme se snažit zůstat soustředění a odhalit příčiny, proč se to nevyvinulo podle očekávání," deklaroval připravenost na všechny varianty Domenicali.
Maranellští nasadí hlavní balík úprav tradičně do posledních testů v Barceloně. Ty budou pro představu o rozložení sil nejdůležitější.
"Poslední roky mě naučily, abych moc nepředpovídal, takže si počkejme, jakou odpověď dostaneme na trati," uvedl šéfdesignér Nicolas Tombazis. "Myslím, že jsme odvedli slušnou práci, určitě jsme se potřebovali zlepšit ve srovnání s předchozími roky."
"Představili jsme základní specifikaci vozu, kterou nasadíme do prvních testů, v aerodynamickém tunelu strávila relativně málo času, protože jsme ji zafixovali hned na konci sezóny, když jsme tak dlouho vyvíjeli F2012. Ale věřím, že budeme mít silný komplet pro třetí testy a první závod."